Improof Magazine
Welkom bij Improof, het online magazine over optimale klantbeleving. De Klantbelevers verkennen wat er beter kan, hoe je dit bereikt én bewijzen dat het voor je werkt.
Ben je op zoek naar een specifiek onderwerp? Klik dan op één van de categorieën hieronder.
Van inzicht naar impact: Samen bouwen aan de klantbeleving bij Zeeman
Lees meer
13 januari 2025/door Robbert VeltmanEen goed klantreis voorbeeld? De customer journey uitgelegd.
Lees meer
13 januari 2025/door Laura VaessenHoe werkgeluk zorgt voor een hogere klanttevredenheid!
Lees meer
6 december 2024/door Jeltje WyniaHelp! Ik lijd aan CX beroepsdeformatie!
Lees meer
3 december 2024/door Titia PosdijkCustomer Experience, Customer journeys en User Experience: holle of holistische termen?
Lees meer
12 november 2024/door Maartje WoutersWat een goed Klantreis voorbeeld niet is – veelgemaakte fouten
Lees meer
5 november 2024/door Laura VaessenDe kunst van authentieke gastvrijheid
Lees meer
30 september 2024/door Alouschka van DijkHet activeren van klantgerichtheid in je organisatie
Lees meer
12 juli 2024/door Martine van der SpekDe top 10 favoriete CX-podcasts voor elke Klantbelever – Update 2024
Lees meer
17 juni 2024/door Milan HeiligersDe beste Customer Experience boeken – update 2024
Lees meer
13 juni 2024/door Milan HeiligersOmnichannel niet meer optimaal?
Lees meer
24 mei 2024/door Evert VolsDe win-win-win van contactreductie
Lees meer
14 mei 2024/door Evert VolsGoogle Design Sprint: een gids voor CX-professionals
Lees meer
29 april 2024/door Alouschka van DijkKlantbeloften: no guts, no glory!
Lees meer
29 april 2024/door Titia PosdijkStorytelling: het Geheime Wapen voor CX-succes
Lees meer
16 april 2024/door Alouschka van DijkDe impact van de negativity bias op klantbeleving
Lees meer
16 april 2024/door Robbert VeltmanOnze focus ligt niet op winst maken. Daarom groeien we zo hard.
Lees meer
23 februari 2024/door Rinus VerhartDe kracht van Employee Experience
Lees meer
22 januari 2024/door Martine van der SpekCustomer engagement, durf jij de verbintenis aan te gaan?
Lees meer
21 december 2023/door Jeltje WyniaDe metaverse: innovatieve technologieën voor een revolutionaire customer experience
Lees meer
29 november 2023/door Manon MassugerDe kracht van jobs to be done
Lees meer
26 oktober 2023/door Robbert VeltmanKlantbeleving in de praktijk: Eneco
Lees meer
16 oktober 2023/door Laura VaessenMeten van medewerkerstevredenheid: 6 praktische tips
Lees meer
3 oktober 2023/door Martine van der SpekHet belang van Customer Lifetime Value
Lees meer
26 september 2023/door Milan HeiligersService blueprint: de theorie en de praktijk
Lees meer
25 september 2023/door Jeltje WyniaNut en noodzaak van het klantreis model
Lees meer
15 september 2023/door Rinus VerhartPersonaliseren kun je leren
Lees meer
6 september 2023/door Evert VolsWaarom geen gemeente zonder goede dienstverlening kan
Lees meer
22 juni 2023/door Robbert VeltmanEen waardevolle klantinteractie start met oprecht contact
Lees meer
20 juni 2023/door Laura VaessenEen Betoverend Verblijf: Klantgerichtheid op Charme Camping Hartje Groen
Lees meer
19 juni 2023/door Manon Massuger‘Dé CX professional bestaat niet!’
Lees meer
12 mei 2023/door Evert VolsEmpathie als bouwsteen voor een excellente klantervaring!
Lees meer
8 mei 2023/door Jeltje WyniaKlanttevredenheid verbeteren: aan welke knoppen moet je draaien?
Lees meer
25 april 2023/door Laura Vaessen & Quint de MaatDe een z’n pain, de ander z’n gain
Lees meer
21 april 2023/door Martine van der SpekMeer resultaat uit klanttevredenheidsonderzoek
Lees meer
16 april 2023/door Robbert VeltmanHet Halo en Horn effect
Lees meer
23 maart 2023/door Robbert Veltman10 tips voor bruikbare en relevante persona’s
Lees meer
27 februari 2023/door Marjolein MonkelVerbeter je website met de online customer journey
Lees meer
16 februari 2023/door Manon MassugerNPS gebruiken: 5 tips om verder te kijken dan je score hoog (of laag) is!
Lees meer
13 februari 2023/door Martine van der SpekDe klantgerichte organisatie van de toekomst
Lees meer
30 januari 2023/door Evert VolsCustomer Experience trends in 2023
Lees meer
28 januari 2023/door Milan Heiligers18 tips om respons op klanttevredenheidsonderzoek te verhogen
Lees meer
23 januari 2023/door Rinus VerhartDe klantgerichte organisatie
Lees meer
1 december 2022/door Evert VolsHet CCXP customer experience framework
Lees meer
14 november 2022/door Milan HeiligersDe ambachtelijke opticien die zich onderscheidt met advies dat verder gaat
Lees meer
10 november 2022/door Robbert VeltmanWe willen allemaal klantgericht werken: maar waar begin je?
Lees meer
22 oktober 2022/door Robbert VeltmanKlantarena of focusgroep: welke kies jij?
Lees meer
11 oktober 2022/door Rinus VerhartHoe bij CliniClowns klantvriendelijkheid verbeteren leidde tot de eerste prijs!
Lees meer
10 oktober 2022/door Laura VaessenKlantfeedback verzamelen: 8 tips voor het stellen van de juiste vragen
Lees meer
19 september 2022/door Martine van der SpekKlanttevredenheid verhogen, een doel op zich?
Lees meer
31 augustus 2022/door Evert VolsDe employee journey zorgt dat je buiten kunt winnen door binnen te beginnen
Lees meer
5 juli 2022/door Laura Vaessen5 Elementen van een goed Voice of the Customer programma
Lees meer
30 juni 2022/door Milan HeiligersMaak de cirkel rond: de kracht van closed loop feedback
Lees meer
13 juni 2022/door Martine van der SpekAnchoring bias
Lees meer
9 juni 2022/door Robbert VeltmanBehoefteonderzoek als basis: zonder behoefte geen product
Lees meer
5 mei 2022/door Evert Vols5 Tips om klantgerichtheid te verbeteren
Lees meer
2 mei 2022/door Evert VolsKlantgericht verbeteren? Start met obstakels wegnemen!
Lees meer
22 april 2022/door Laura VaessenEen klantreis om je dienstverlening beter op de kaart te zetten
Lees meer
23 maart 2022/door Milan HeiligersQoets.nl daagt autobranche uit: extreme focus op klantreis
Lees meer
13 maart 2022/door Robbert VeltmanConfirmation bias
Lees meer
22 februari 2022/door Robbert VeltmanHet één-tweetje van customer experience meten en verbeteren
Lees meer
18 februari 2022/door Martine van der SpekDe oorsprong van een klantbehoefte
Lees meer
7 februari 2022/door Laura VaessenAanbevelingen: gemeten intentie vs. daadwerkelijk gedrag
Lees meer
17 januari 2022/door Evert VolsHet decoy effect
Lees meer
15 december 2021/door Robbert VeltmanGoogle reviews bevestigen: Tomatensoep is lekkerder dan de Noordzee
Lees meer
14 december 2021/door Rinus Verhart5 tips voor je online buyer journey
Lees meer
11 december 2021/door Milan HeiligersDe 16 klantbehoeften volgens Steven Reiss – deel 1
Lees meer
6 december 2021/door Laura VaessenSysteem 1 en systeem 2 denken
Lees meer
22 november 2021/door Robbert VeltmanVan behoefte, naar klantbelofte tot bewijs
Lees meer
9 november 2021/door Evert VolsSocial design: het ontwerpen van oplossingen, producten en diensten vanuit de klant
Lees meer
24 september 2021/door Laura VaessenIs het bieden van een goede ervaring eigenlijk te leren?
Lees meer
7 september 2021/door Rinus VerhartDe 5 stappen om een goede buyer journey in te richten
Lees meer
31 augustus 2021/door Milan HeiligersDe experience economy van Pine en Gilmore & de toepassing bij Cuber
Lees meer
17 juli 2021/door Milan HeiligersMet de design sprint methode de klanttevredenheid verbeteren
Lees meer
28 juni 2021/door Laura VaessenAls je niet meer kunt helpen, dan kan Experience engineering je helpen!
Lees meer
22 juni 2021/door Rinus VerhartEen betere klantbeleving, zonder extra budget
Lees meer
22 juni 2021/door Robbert Veltman7 Tips om de wachtbeleving van je klant te verbeteren
Lees meer
26 mei 2021/door Laura VaessenCustomer effort score meten en verbeteren
Lees meer
11 mei 2021/door Robbert VeltmanDe businesscase van klanttevredenheid
Lees meer
6 april 2021/door Evert VolsKwantitatief onderzoek en de trends
Lees meer
1 april 2021/door Evert VolsEen patiëntbeleving die werkt
Lees meer
22 maart 2021/door Milan Heiligers7 Redenen waarom bedrijven klanttevredenheidsonderzoek doen
Lees meer
4 maart 2021/door Evert VolsHet wiel van emoties
Lees meer
22 februari 2021/door Rinus VerhartPerfect geroosterd brood een utopie? Niet met technologie!
Lees meer
2 januari 2021/door Evert VolsKlanttevredenheidsonderzoek in de zorg: naar een patiëntgerichte organisatie
Lees meer
16 december 2020/door Jeltje WyniaDe drie LinkedIn toppers van 2020
Lees meer
16 december 2020/door Evert VolsManieren om klanttevredenheid te meten: 5 principes
Lees meer
7 december 2020/door Evert VolsKlanttevredenheidsonderzoek B2B vraagt om een andere benadering
Lees meer
1 december 2020/door Evert VolsDe rol van ons onderbewuste
Lees meer
19 november 2020/door Evert VolsDe voorwaarden voor goed klanttevredenheidsonderzoek
Lees meer
17 november 2020/door Jeltje WyniaEen stappenplan voor goed klanttevredenheidsonderzoek
Lees meer
7 november 2020/door Rinus VerhartStop met luisteren naar je klant!
Lees meer
28 oktober 2020/door Evert VolsZo ontwerpt Barbas Bellfires in 12 weken een nieuwe service met zekerheid
Lees meer
22 oktober 2020/door Milan HeiligersKlanttevredenheidsmeting: hoe meet je op elke niveau van je meetmodel?
Lees meer
20 oktober 2020/door Milan HeiligersDe 6 onderdelen van een klantgerichte strategie
Lees meer
15 oktober 2020/door Milan HeiligersLaat je klantinzichten meegroeien met je bedrijf
Lees meer
13 oktober 2020/door Frank de WitVerras de klant voordat hij jou verrast
Lees meer
8 oktober 2020/door Mark GildemeijerEn toen werd het stil…
Lees meer
1 oktober 2020/door Miranda FiliusIn 7 stappen je conversie verhogen
Lees meer
29 september 2020/door Mirella BhagwandinMuziek daar zit klantbeleving in!
Lees meer
24 september 2020/door Rinus VerhartDe kunst van het luisteren
Lees meer
22 september 2020/door Jeltje WyniaDe beste service is geen service
Lees meer
23 juli 2020/door Evert VolsWaarom meten we de NPS en hoe gebruik je het om te verbeteren?
Lees meer
22 juli 2020/door Milan HeiligersGoede vragenlijst voor een klanttevredenheidsonderzoek: 3 belangrijke voorwaarden
Lees meer
15 juli 2020/door Evert VolsCustomer Journey mapping uitgelegd in 6 stappen
Lees meer
15 juni 2020/door Evert VolsZes symptomen dat je klantfeedback model niet goed werkt – en hoe je dit op kunt lossen
Lees meer
23 mei 2020/door Milan HeiligersKlantbehoefte in een veranderende wereld
Lees meer
20 mei 2020/door Evert VolsCustomer Experience Management – Een model met drie niveaus van klanttevredenheid
Lees meer
23 april 2020/door Milan HeiligersKlanttevredenheid meten? 8 praktische tips
Lees meer
6 april 2020/door Milan HeiligersHet Kano model in customer experience
Lees meer
1 april 2020/door Milan HeiligersKlantbeleving door de ogen van een directeur klantvriendelijkheid
Lees meer
6 maart 2020/door Evert VolsDe drie LinkedIn toppers van 2019
Lees meer
15 januari 2020/door Evert VolsDonald heeft haast, Mickey een snipperdag
Lees meer
15 januari 2020/door Evert VolsIedereen een marketeer!
Lees meer
6 november 2019/door Evert VolsDe 5 redenen waarom Apple Pay een succes wordt
Lees meer
27 september 2019/door Milan HeiligersWaarom elk MKB bedrijf aan de slag moet met klantbeleving
Lees meer
18 juli 2019/door Evert VolsFietsspeciaalzaak Roelofs maakt van klanten ambassadeurs
Lees meer
4 juli 2019/door Milan HeiligersJe gezicht verraadt waar je trek in hebt!
Lees meer
8 juni 2019/door Evert VolsHotel van het jaar
Lees meer
9 april 2019/door Robbert VeltmanWek de (bijna) dode allround marketeer weer tot leven!
Lees meer
10 maart 2019/door Evert VolsStop met het meten van de klanttevredenheid
Lees meer
1 maart 2019/door Milan HeiligersSnap de klantreis, maar kijk ook eens naar binnen!
Lees meer
1 februari 2019/door Evert VolsWe gaan op reis! Maar, waarheen?
Lees meer
1 februari 2019/door Robbert VeltmanVerlaag niet je prijs, verhoog de waarde voor je klanten!
Lees meer
1 februari 2019/door Evert VolsKlantcontact als afvoerputje
Lees meer
20 januari 2019/door Evert Vols