Ontwerp de klantbeleving

Overtref verwachtingen met nieuwe dienstverlening

Het introduceren van een nieuwe dienstverlening kan veel succes opleveren. Voor je klanten maar ook voor je onderneming, want goede dienstverlening levert ook geld op. Om deze win-win te bereiken moet je jezelf wel onderscheiden van de concurrenten en een verschil weten te maken voor je klant. Maar dit klinkt eenvoudiger dan het is.

Om de verwachtingen van klanten te overtreffen en een dienstverlening te introduceren die zeker een commercieel succes wordt, dien je deze met uiterste precisie te ontwerpen. Hoe? Door met een blanco vel te beginnen, je klanten direct nauw te betrekken en geen detail aan het toeval over te laten. Zo voorkom je verspillingen en verrijk je de dienstverlening met zekerheid.

Klantbeleving ontwerpen door Buro Improof

Wat is het ontwerpen van klantbeleving met Buro Improof?

Precisie en creativiteit

We ontwerpen je nieuwe dienstverlening met precisie, aandacht en de nodige creativiteit. We beginnen met een leeg vel, maar dankzij diverse bewezen methodieken komen we snel tot een goed concept. We werken nauw samen met jouw collega’s en klanten om zo de ideale klantreis in kaart te brengen. Zo maak jij het verschil.

Iteratief naar de beste oplossing

Jij hebt geen tijd voor verspillingen of een eindeloos traject. Als we een nieuwe dienstverlening ontwerpen werken we daarom in verschillende iteraties door snel onze ideeën te toetsen bij klanten. Met deze feedback gaan we vervolgens weer terug naar onze tekentafel en scherpen we onze ideeën aan. Hierdoor bepalen we welke klantreis op de lange en korte termijn voor een unieke klantbeleving – en de hoogste ROI – zorgt.

Klantbeleving ontwerpen met Buro Improof

Wat onze klanten beleven

Met de nieuwe dienstverlening van Barbas Bellfires, zitten haar klanten er altijd warm bij.

Zo gaan we te werk

1

Een leeg vel

De dienstverlening bestaat nog niet, dus we beginnen met een leeg vel. Samen met jouw collega’s gaan we aan de slag door allereerst relevante klantinzichten te verzamelen. Dit kunnen bestaande inzichten zijn maar we maken ook altijd gebruik van instrumenten zoals diepte-interviews, observaties of co-creatie sessies. Het doel is voor je nieuwe dienstverlening de (toekomstige) klant door en door te begrijpen.

2

Prototype en ontwerp

We hebben nu een duidelijk beeld van de klantbehoeften. Dat geeft ons een goede richting voor de dienstverlening waarmee we het verschil gaan maken. We werken diverse ideeën uit en vertalen dit naar prototypes die we gaan testen bij klanten.

4

Vernieuwing en implementatie

Het prototype wordt uitgewerkt tot een gedetailleerd ontwerp. We maken een goed doordachten praktisch plan. We bieden ondersteuning op alle niveaus en helpen, als Klantbelevers, de nieuwe dienstverlening te realiseren.

3

Testen en verbeteren

De prototypes worden getest waardoor we waardevolle feedback van de klant verzamelen. Met deze feedback scherpen we onze ideeën aan en toetsen deze opnieuw bij de klant. Het testen en verbeteren herhalen we totdat de nieuwe dienstverlening volledig naar wens is.

3

Testen en verbeteren

De prototypes worden getest waardoor we waardevolle feedback van de klant verzamelen. Met deze feedback scherpen we onze ideeën aan en toetsen deze opnieuw bij de klant. Het testen en verbeteren herhalen we totdat de nieuwe dienstverlening volledig naar wens is.

4

Vernieuwing en implementatie

Het prototype wordt uitgewerkt tot een gedetailleerd ontwerp. We maken een goed doordachten praktisch plan. We bieden ondersteuning op alle niveaus en helpen, als Klantbelevers, de nieuwe dienstverlening te realiseren.

Ga voor een optimale klantbeleving – met zekerheid, zonder verspilling.