Van ambitie naar actie

Voorkom dat je klant niet alleen een mooie merkslogan voorbij ziet komen, maar dat hij daadwerkelijk ervaart wat jij met je bedrijf wilt betekenen en uitstralen. Door klantbeloften te formuleren help ik je samen met de andere Klantbelevers om dat waar te maken. Zo blijft de Customer Experience strategie niet alleen een papieren werkelijkheid maar geef je richtlijnen aan de hele organisatie om de gewenste klantbeleving te realiseren.

Laura
Handtekening Laura
Improof canvas onderzoek

Meer dan een slogan

Klantbeloften geven richting en zekerheid voor de klant en de organisatie.

Improof canvas pijl

Echt klantgericht handelen

Richtlijnen en kaders om dienstverlening daadwerkelijk klantgericht uit te voeren.

Improof canvas onderdeel

Stuur op resultaat

Gebruik de klantbeloften als KPI’s om te voldoen aan klantverwachtingen.

Buro Improof:

maakt je klantgerichter

11 ervaren Klantbelevers

biedt concrete handvatten

“Bij het formuleren van klantbeloften is het belangrijk dat je steeds terug pakt naar de essentie van wie je bent als organisatie, wat je de klant biedt en welke behoefte de klant heeft. Buro Improof hield de rode draad goed in de gaten en nam dit ook altijd als vertrekpunt. Dat was erg leerzaam! Sterk op het proces en de inhoud, complimenten dus!”

Maartje Reijnders

Maartje Reijnders

Customer Experience manager

Liander

Hoe bouw je een relevante klantbelofte op?

Klantbeloften bouw je op aan de hand van het model: BEHOEFTE – BELOFTE – BEWIJS. Hieronder vind je een voorbeeld van een lokale supermarkt die klantbeloften wil ontwikkelen. Dat doen ze omdat ze de prijsconcurrentie niet kunnen winnen van de grote supermarktketens. Ze zoeken naar andere handvatten om dienstverlening te ontwikkelen die past bij hun visie, merk en cultuur en natuurlijk bij de behoefte van de klant.

klantbeloften model

Ok, klinkt goed die klantbeloften! Hoe helpen ze mij?

Klantbeloften geven je merkstrategie handvatten om je dienstverlening vorm te geven zodat deze aansluit bij de klantbehoefte. Zet klantbeloften in en:

  • bepaal welke klantbelofte een klant nodig heeft om een keuze te maken voor jouw merk;
  • krijg inzicht in welke klantbehoefte nu nog niet beantwoord wordt in jouw product en/of dienstverlening;
  • leer welke klantfrustraties omgezet kunnen worden naar relevante klantbeloftes;
  • bepaal welke acties er nodig zijn om jouw merk te laten ervaren door de klant;
  • leer wie er intern allemaal nodig zijn om aan een klantbelofte te voldoen;
  • spreek met elkaar af hoe de interne organisatie moet veranderen om jouw merk tot uiting te laten komen in de klantbeleving.

“Onze samenwerking met Buro Improof was altijd positief, altijd met een glimlach en met heel veel plezier. Dankzij Buro Improof hebben we belangrijke inzichten opgedaan over ons bedrijf. Onze klantbeloften en merkwaarden zijn tot leven gekomen, waardoor we nu met veel enthousiasme aan de slag gaan met alle resultaten. We raden iedereen aan ook met Buro Improof samen te gaan werken!”

Andrea Ebus

Andrea Ebus

Klantcontactcoördinator bij

Greenzone

Start ook met het formuleren van Klantbeloften

Formuleer klantbeloften die je dagelijks sturing geven om je Customer Experience strategie waar te maken. Wacht niet langer en ga vandaag nog met ons aan de slag!

Een 9!

Het gemiddelde cijfer wat wij kregen van onze opdrachtgevers voor het ontwikkelen van klantbeloften. Iets waar wij natuurlijk ontzettend trots op zijn!

  • Mis je nog handvatten om je dienstverlening vorm te geven zodat deze aansluit bij de klantbehoefte?
  • Zoek jij een manier om te bepalen welke klantbelofte een klant nodig heeft om een keuze te maken voor jouw merk?
  • Wil jij beschikken over concrete actiepunten om jouw merk te laten ervaren door de klant?
Pijl

Vraag dan nu een gesprek aan met de Klantbelevers!

En voorkom dat de Customer Experience strategie een papieren werkelijkheid blijft, maar dat je beschikt over concrete richtlijnen om de gewenste klantbeleving te realiseren.