Storytelling voor CX-professionals

Vergroot je impact op klantbeleving met de kracht van een goed verhaal

  • Maak de beleving van jouw klanten nog memorabeler en creëer een verbinding met de klant waardoor die vaker bij je terugkomt
  • Breng klantbehoeftes duidelijk over en stimuleer en verander hiermee klantgericht werken  
  • Claim makkelijker prioriteit en budget voor je CX-doelen  
  • Beinvloed anderen op een goede manier om bij te dragen aan het verbeteren van de klantbeleving  
  • Overtuig stakeholders met jouw CX missie  
Milan vertelt een goed verhaal

Menzis

"Voorbereiding op de dag was erg professioneel. Er werd geen standaard programma afgedraaid maar de inhoud was goed afgestemd op de behoefte. Dat uitte zich in een inspirerende dag, waarbij een perfecte balans was gevonden tussen theorie en praktijk. De begeleiders Klantbelevers zijn inspirerende, maar ook realistische CX'ers die het vak erg goed verstaan."

Jesper Saaltink

Product owner Klantbediening

MN

"Goed georganiseerd, top begeleiding en je kunt alles wat je die dag leert, gelijk zelf in de praktijk brengen. Ik ging met heel veel energie en inspiratie naar huis."

Kim Bouman

Teammanager pensioencommunicatie

Expoints

"De workshop was een leuke en leerzame dag! Zeer praktisch ingestoken waardoor je naar huis gaat met toepasbare voorbeelden. En de locatie was ook top (heerlijke zelfgemaakte lunch en gastvrije eigenaar)."

Jet Kanters

Experience Manager

picto customer experience opleiding

Masterclass Storytelling

Herken je dit? Je collega vertelt over de nieuwe strategie, maar je gedachten dwalen snel af. Je wilt wel luisteren, maar je droomt toch weg. Hoe komt het dat je bij sommigen aan hun lippen hangt, terwijl anderen de aandacht van de luisteraar niet kunnen vasthouden?

Simpel: het verhaal doet emotioneel niets met je.

Een goede verteller raakt je met een goed verhaal en creëert betrokkenheid. Door verhalen strategisch in te zetten, wordt Storytelling een krachtig communicatie-instrument. Als je bezig bent met Customer Experience, dan is de kunst van een goed verhaal vertellen een onmisbare vaardigheid in je werk. Zet het in om collega’s te inspireren om nog klantgerichter te werken of om je klanten in vervoering te brengen. 

Wil jij ook moeiteloos je luisteraars meenemen in jouw verhaal? Met de Masterclass Storytelling voor CX-Professionals zorg je voor kleefkracht.  

Eerstvolgende Masterclass

  • Donderdag 6 juni 2024

  • 9:30 – 16:30 uur – inloop vanaf 9:00 uur

  • Volledig verzorgd, incl. lunch

  • HBO niveau

  • Min. 8 – max. 12 personen

  • € 895,- excl. BTW

Het programma

Wat mag je van ons verwachten?

Ochtend

  • De wetenschappelijke theorie achter Storytelling en de impact op CX;
  • Praktijkvoorbeelden van profit en non-profit organisaties, zowel B2C als B2B;
  • Manieren om Storytelling effectief toe te passen in je organisatie of in contact met de klant;

Middag

  • De emotionele elementen die helpen je verhaal onvergetelijk te maken;
  • Een eigen verhaal opbouwen volgens de Buro Improof methodiek;
  • Een Storytelling Canvas dat je meeneemt om binnen je eigen organisatie sneller een goed verhaal te ontwerpen.

De trainers

Verhalen hebben Laura altijd gefascineerd. Met name hoe verhalen mensen in vervoering brengen, mensen overtuigen en beïnvloeden. 14 jaar geleden leverde ze haar eindscriptie in met bewijs dat Storytelling binnen organisaties veel effectiever is dan een corporate missie en visie. Sindsdien is Storytelling binnen en buiten organisaties nog veel belangrijker geworden om een memorabele indruk achter te laten.

Fact based en wetenschappelijk onderbouwd. Robbert staat voor deskundigheid en brengt geen zoetsappige verhalen mee. Hij staat garant voor een goed onderlegde en bewezen theorie waarmee je jouw verhaal nog sterker maakt. Storytelling is geen mooi verhaal, het is bewezen effectief binnen customer experience.

Waarom je deze Masterclass niet mag missen

Direct toepasbaar

Alleen aan theorie heb je niks. Daarom is de Masterclass gericht op hoe je Storytelling toepast in je dagelijkse werk. De trainers hebben veel praktijkervaring, én je krijgt inspirerende voorbeelden uit de praktijk.

Geen saai college

Geen 100-pagina’s tellend slidedeck, maar zelf aan de slag. Geen saaie vergaderruimte, maar een inspirerende locatie. Geen boekje wat je nooit meer bekijkt, maar direct toepasbare stappen op een presenteerblaadje.

Leren van andere CX’ers

Je volgt de Masterclass met andere CX-professionals waarmee je werkende verhalen met elkaar kan delen, maken en aanscherpen. Je gaat naar huis met een ingevuld canvas.

welkom

Schrijf je in!

Wil je ook sneller je CX-doelen halen en meer impact maken op klantbeleving? Schrijf je dan in voor de 1-daagse Masterclass Storytelling voor CX-professionals.

FAQ

De Masterclass is geschikt voor CX professionals van alle niveaus, klantgerichte marketeers, klantcommunicatiemedewerkers en product owners van dienstverleners die streven naar het creëren van memorabele klantbelevingen en het vergroten van klantloyaliteit.

We vragen geen grote voorbereiding van je. Wel vinden we het belangrijk dat jouw vragen over Storytelling binnen CX zo goed mogelijk beantwoord worden tijdens de Masterclass. Daarom sturen we je van tevoren nog een e-mail om te inventariseren welke vragen bij jou en je organisatie leven. Dan starten wij goed voorbereid de Masterclass.

De Masterclass is voor CX-professionals van alle niveaus.

Jazeker, we geven deze masterclass ook als ‘inhouse’ variant.  Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Natuurlijk houden we rekening met allergieën en andere dieetwensen! Als jij je wensen doorgeeft, dan gaan wij daar rekening mee houden.

De locatie is goed bereikbaar met OV en auto. Hier lees je meer over de bereikbaarheid.

Meld je aan voor de Masterclass Storytelling

Vul hieronder je gegevens in en we nemen na het ontvangst van je aanmelding contact met je op.

Groet,

De Klantbelevers

Pijl

Reserveer mijn plek!