De top 10 favoriete CX-podcasts voor elke Klantbelever
Elk jaar lezen we bij Buro Improof veel boeken over klantbeleving. De beste boeken komen terecht in onze lijst met beste CX boeken. Maar soms wil je liever luisteren in plaats van lezen, bijvoorbeeld tijdens het wandelen, autorijden of stofzuigen😀. Daarom hierbij een overzicht van de CX-podcasts over klantbeleving die echte Klantbelevers graag luisteren. De eerste is veruit onze favoriet, de rest staat in willekeurige volgorde. Veel luisterplezier!
Inhoud
- 1. The intuitive customer – Beyond Philosophy
- 2. CX Travel Guide De Podcast – Kirkman Company en Nienke Bloem
- 3. The CX Cast – Forrester
- 4. Over klanten gesproken – Sydney Brouwer
- 5. ThinkCast – Gartner
- 6. Het Bromvliegeffect – BNR nieuwsradio
- 7. Crack the customer Code – Walters en Toporek
- 8. De klantenpodcast – BNR nieuwsradio
- 9. The CX Leader Podcast – Steve Walker
- 10. The Customer Experience Podcast- Ethan Beute
1. The intuitive customer – Beyond Philosophy
Het is geen toeval dat het boek met dezelfde titel ook in onze lijst met beste CX boeken staat. Als er 1 podcast is die je wilt luisteren, dan is het deze. Colin Shaw en professor Ryan Hamilton delen visie, theorie en voorbeelden van de ontwikkelingen in CX. Echt een absolute aanrader. Met een lange lijst aan interessante afleveringen.
2. CX Travel Guide De Podcast – Kirkman Company en Nienke Bloem
De CX Travel Guide Podcast wordt gepresenteerd door Nienke. In de 16 afleveringen bespreekt ze met gasten voorbeelden van klantgerichte bedrijven zoals Centraal Beheer, Schiphol en Bol.com.
3. The CX Cast – Forrester
Zoals het Forrester betaamt een podcast over CX-strategie en cultuur. In de podcast worden tijdens interviews de onderzoeken die ze gedaan hebben geduid en de inzichten met je gedeeld. Ondertussen al rond de 300 afleveringen, dus even zoeken welke onderwerpen voor jou interessant zijn.
4. Over klanten gesproken – Sydney Brouwer
Inspiratie vanuit Nederlandse bedrijven. In de podcast gaat Sydney in gesprek met andere experts over klantbeleving in de breedste zin. Veelal wordt aan de specifieke case besproken hoe CX-leiders aan de slag zijn gegaan. Aflevering 56 met Martijn Verspeek is zeker een aanrader!
Luister naar Over klanten gesproken
5. ThinkCast – Gartner
Voor de liefhebber van technologische ontwikkelingen en de gevolgen voor CX is er de Gartner ThinkCast. Wel even de relevante afleveringen opzoeken.
6. Het Bromvliegeffect – BNR nieuwsradio
In het Bromvliegeffect staan nudging, beïnvloeding en gedrag centraal. Eva van den Broek en Tim den Heijer vertellen je alles over hoe je gedrag kan beïnvloeden, herkent en vermijdt. Omdat we steeds meer beseffen dat een goede klantbeleving ook afhangt van het positief beïnvloeden van het gedrag van je klant, is deze podcast zeker een aanrader om het vakgebied beter te begrijpen
Luister naar het Bromvliegeffect
7. Crack the customer Code – Walters en Toporek
Jeannie Walters en Adam Toporek gaan in gesprek met klantbeleving experts. Veel inzichten worden gedeeld en je krijgt zicht op de theoretische achtergrond van CX. Ze laten zien wat er nodig is om je klanten blij en loyaal te maken. Interessant voor elke CX-er.
8. De klantenpodcast – BNR nieuwsradio
Zoals ze het zelf zeggen: “Dé podcast over eigentijdse klantgerichtheid met elke aflevering praktische tips, verfrissende inzichten en praktijkvoorbeelden die je helpen om de verwachtingen van jouw klanten te overtreffen.”. In de aflevering van 21 juni 2022 is Feike Cats te gast en spreken ze over verleuken en klanthousiasme. Zeker luisteren dus!
Luister naar de klantenpodcast
9. The CX Leader Podcast – Steve Walker
In gesprek met gasten komen in afleveringen van een half uur alle aspecten aan bod van goed CX leiderschap. Zo nu en dan met een podcast serie over een actueel thema binnen CX.
Luister naar de CX Leader Podcast
10. The Customer Experience Podcast- Ethan Beute
In 250 afleveringen komen alle aspecten van CX aan bod. Ethan spreekt veel met internationale ondernemers over hoe zij CX in de volle breedte hebben neergezet. Er komen veel pakkende voorbeelden aan bod die je aanzetten om zelf aan de slag te gaan. Zeker de mixtapes zijn een aanrader, omdat daarin thema’s in zijn geheel worden samengevat.
Luister naar de Customer Experience Podcast
Welke CX-podcast staat niet in dit rijtje en raad jij elke Klantbelever aan? Laat het ons weten via klantbelevers@buro-improof.nl en wij voegen hem toe!