Behoefteonderzoek

Inzicht in wat jouw klant echt beweegt

Welke behoeften, verwachtingen en motivaties spelen een rol in de keuzes van klanten? Behoefteonderzoek helpt je te begrijpen wat klanten echt nodig hebben en wat ze van jouw producten of diensten verwachten. Samen vertalen we de inzichten naar acties.

Dit levert het op

Diepgaand inzicht in klanten

Je krijgt heldere data én diepgaande inzichten over wat je klanten echt nodig hebben Ontdek wensen en gedragingen die eerst niet zichtbaar waren en speel daarop in met nieuwe ideeën.

Beter onderbouwde beslissingen

Gebruik klantinzichten om keuzes te maken op basis van data. Optimaliseer je strategieën en verbeter je klantbeleving gericht en effectief.

Basis voor innovaties

De combinatie van kwalitatieve en kwantitatieve data levert je een sterke basis op voor nieuwe ideeën. Zo ontwikkel je innovaties die nog beter aansluiten op de behoeften van je klanten.

Behoefteonderzoek in 3 stappen

Onze aanpak
1.

Doelen bepalen

We bepalen samen welke klantvragen of uitdagingen je wilt onderzoeken en kiezen een passende onderzoeksmethode.

2.

Data verzamelen

Alle data komen bij elkaar in een rapportage vol concrete inzichten, trends en aanbevelingen.

3.

Actiepunten doorvoeren

Van resultaten naar concrete verbeteringen. We helpen bij de implementatie en monitoren de effecten.

Wat anderen over behoefteonderzoek zeggen

iwan Banens

Iwan Banens

Programma manager – VfPf

“Buro Improof levert iedere keer heel bruikbare inzichten voor het nemen van vervolgstappen. Een gedegen opzet van klantonderzoek, waarbij we samen pragmatische oplossingen vinden voor uitdaging die soms onderweg ontstaan. Heel fijne samenwerking!”

Enexis Ellis van Beek

Ellis van Beek

Marktonderzoeker – Enexis

“Buro Improof heeft ons ontzettend geholpen bij het omzetten van zeer brede informatiebehoeften naar een concreet onderzoek waar we direct mee aan de slag kunnen. De eindsessie heeft er daarbij voor gezorgd dat stakeholders betrokken werden en ze de resultaten naar hun vakgebied kunnen doorvertalen. Top!”

SMT Gert Koets

Gert Koets

Manager Rental, Remarketing & Dealer Network – SMT

“Buro Improof heeft op een professionele en persoonlijke wijze onze klanten geïnterviewd en dit vertaald naar een duidelijke rapportage waarmee we goede inzichten krijgen om onze dienstverlening nog meer kunnen verbeteren. Wij bevelen Buro Improof van harte aan.”

Grote Wiede - Gea van Klompenburg

Gea van Klompenburg

Directeur – de Grote Wiede

“Door een enthousiaste manier van inleving en aansluiting is er helderheid gekomen in ons merkverhaal. Dat helpt zowel intern als extern voor het maken van juiste keuzes en deze te onderbouwen. Alles gebeurde in een tijdsbestek waar genoeg ruimte was voor verdieping, maar zeker ook niet teveel tijd van de ondernemer en onderneming werd gevraagd. Aanrader om met Improof samen te werken!”

Groeien door een betere klantbeleving?

We helpen je graag verder. Neem contact op!

Bellen is sneller: 085-130 58 14

FAQ

Wat wil je weten?

Kwalitatief onderzoek geeft je een dieper inzicht in wat klanten denken en voelen en waarom ze bepaalde keuzes maken. Welke ervaringen gaan er bijvoorbeeld schuil achter een cijfer dat ze je geven? Kwantitatief onderzoek levert cijfers en trends op waarmee je klantgedrag en klanttevredenheid meetbaar maakt. Samen zorgen ze voor een compleet plaatje.

Dat hangt af van de grootte van het project. Meestal duurt het 8 tot 10 weken om zowel kwalitatieve als kwantitatieve data te verzamelen, te analyseren en door te vertalen naar een verbeterplan.

Inspiratie

Nu alvast beginnen met een betere klantbeleving?

Laat je inspireren door onze case, blogs en interviews