We meten
Home » Praktijkvoorbeelden » We meten
We meten
Het Flevoziekenhuis in Almere biedt zorg waarbij de mens centraal staat. Het ziekenhuis streeft ernaar de best mogelijke zorg te bieden, in een gastvrije omgeving met persoonlijke aandacht en een goede informatievoorziening.
Almere
Zorg
Business to consumer
6weken
3 belangrijke inzichten
1duidelijke basis voor training & coaching
Het maken van de afspraken voor de verschillende poli’s van het ziekenhuis verloopt grotendeels via het Patiënt Contact Center. Het Contact Center vormt daarmee het visitekaartje van het ziekenhuis. Inzichten in hoe patiënten dit eerste – en dus waardevolle – contact ervaren ontbrak. Het management had behoefte aan betrouwbare feedback om het patiëntcontact gericht te kunnen verbeteren.
Buro Improof heeft voor het Flevoziekenhuis in 6 weken een uitgebreide, eenmalige meting ingericht en uitgevoerd. Samen met de medewerkers is allereerst de patiëntreis in kaart gebracht. Met deze inzichten hebben we een vragenlijst ontworpen die prettig werkt voor de patiënt en goed aansluit op zijn/haar ervaringen. De ontvangen feedback is uitgebreid geanalyseerd en gerapporteerd. De uitkomsten zijn daarna als basis gebruikt binnen de training om prioriteiten te stellen en het patiëntcontact te verbeteren.
De meting heeft ervoor gezorgd dat het management effectief verbeteringen kan doorvoeren. Niet door te handelen vanuit een onderbuikgevoel, maar door betrouwbare feedback als leidraad te nemen. Voorbeelden van de verkregen inzichten zijn: