Samen bouwen aan klantgerichte dienstverlening van gemeente Land van Cuijk

Inspireren en betrekken
Van visie naar concrete klantbeloften
Implementeren en activeren
Hoe transformeer je de dienstverlening van een gemeente naar een klantgerichte aanpak waar inwoners écht centraal staan? En hoe neem je collega’s daar goed in mee? Samen met de Gemeente Land van Cuijk hebben we de visie op dienstverlening uitgewerkt en vertaald naar concrete klantbeloften. Klantbeloften die praktisch toepasbaar zijn in de dagelijkse praktijk. Het resultaat? Een duidelijke koers en enthousiaste collega’s die deze richting omarmen.
De uitdaging: van ambitie naar actie
De Gemeente Land van Cuijk heeft een heldere ambitie voor haar dienstverlening: “Bij de gemeente Land van Cuijk voel ik mij geholpen; het is makkelijk, duidelijk en betrouwbaar.” Maar hoe breng je zo’n visie echt tot leven? Want wat betekent dit voor de dienstverlening? Hoe zorg je ervoor dat inwoners merken dat klantgerichtheid niet alleen een ambitie is, maar de basis van al het handelen? En hoe verbind je die visie met de dagelijkse praktijk binnen de organisatie? Zodat alle collega’s hier hun schouders onderzetten? Dat was de uitdaging waarvoor de gemeente bij Buro Improof aanklopte.
“Buro Improof luistert actief en helpt ons ontdekken wat nodig is om richting te geven aan dienstverlening. Zonder het voor ons in te vullen. De begeleiding is heel fijn en constructief in onze ontdekkingsreis!”
Maaike Kanters, adviseur dienstverlening bij gemeente Land van Cuijk
Onze aanpak
Van inspiratie tot implementatie
Samen met de Gemeente Land van Cuijk hebben we een aantal stappen doorlopen:
Het resultaat: concrete stappen naar een klantgerichte gemeente
De samenwerking met de Gemeente Land van Cuijk heeft geleid tot:
- Een heldere en aansprekende visie op dienstverlening, gedragen door de gehele organisatie;
- Vier gevalideerde klantbeloften, die deze visie van de gemeente praktisch en toepasbaar maken dankzij de structuur van behoefte > belofte > bewijs;
- Een organisatiebreed draagvlak, dankzij de validatie bij zowel klanten als collega’s.
- Positieve energie in de organisatie, dankzij inspiratiesessies, leiderschapsdagen en tools zoals een op maat gemaakt klantbeloften escape spel.
“Fantastisch om met de Klantbelevers samen te werken. Hun aanstekelijke enthousiasme gecombineerd met een betrokken en resultaatgerichte aanpak, maakt dat ik iedereen Buro Improof kan aanbevelen!”
Joost van de Wetering, Concerndirecteur bij gemeente Land van Cuijk
Ook aan de slag met de klantgerichtheid van jouw organisatie?
Met onze aanpak helpen we organisaties zoals de gemeente Land van Cuijk met het concretiseren en implementeren van een visie op dienstverlening. Zodat het geen papieren tijger is/blijft, maar een ambitie is die gedragen wordt door alle collega’s en die jouw klanten in de praktijk ook gaan ervaren. Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem vandaag nog contact op en ontdek hoe wij samen met jou klantbeleving naar een hoger niveau tillen.
Succesverhalen uit de praktijk
Onze klanten vertellen het zelf
Klantbeleving werkt! Dat hebben al onze klanten ook ervaren. In deze succesverhalen lees je hoe verschillende organisaties samen met onze Klantbelevers hun klantbeleving hebben verbeterd. Inclusief bewezen resultaten. Laat je inspireren!