De studentreis van DUWO naar een hoger niveau

Inzicht
Verbeter ideeën
Implementatie
Samen werken aan een beter betaalproces
Bij Buro Improof geloven we erin dat we samen met onze klanten de klantbeleving kunnen verbeteren en tastbare resultaten kunnen behalen. Zo ook in onze samenwerking met DUWO. In deze case laten we zien hoe we met behulp van een stapsgewijze aanpak DUWO hebben geholpen om hun klantprocessen verder te verbeteren.
Ik hoor je denken. DUWO, wat is dat dan? Goede vraag! DUWO is een organisatie die zich inzet voor studentenhuisvesting. Ze streven daarbij naar betrouwbare dienstverlening en een woonbeleving passend bij het leven dat de student wil leiden. En met die beleving zijn we aan de slag gegaan.
De uitdaging: de klantreis ‘betalen’ verbeteren
DUWO had al de eerste stappen gezet in het meer studentgericht werken door het herinrichten van het klantcontactteam. Dit was een belangrijke stap, maar het bleek al snel dat er binnen de organisatie nog meer aandacht nodig was voor klantgerichtheid. Vooral rondom het betaalproces kwamen studenten vaak met klachten en vragen, wat voor zowel de studenten als DUWO zelf voor onnodige frustratie zorgde.
Hoewel er al inzichten waren, was er behoefte aan een helder en overzichtelijk beeld van de klantreis. DUWO wilde niet alleen de knelpunten in kaart brengen, maar ook gerichte verbeteringen bedenken en implementatieplannen opstellen. Het doel was om de klantbeleving van studenten te verbeteren, maar ook de interne processen bij DUWO efficiënter en klantgerichter te maken.
Onze aanpak
Van inzicht naar verbetering
Bij Buro Improof geloven we in een persoonlijke en praktische aanpak. Samen gaan we van inzicht naar implementatie.
“Vooral de prettige samenwerking en het in heldere stappen door de klantreis meegenomen worden, sprak mij enorm aan.”
De resultaten: concrete verbeteringen en enthousiasme bij DUWO
De resultaten van deze samenwerking waren duidelijk zichtbaar: DUWO had niet alleen inzicht gekregen in de klantreis van studenten, maar had ook de implementatieplannen om daadwerkelijk verbeteringen door te voeren. Het resultaat:
- 6 enthousiaste DUWO-collega’s
werkten actief mee aan het formuleren van verbeteringen en het uitschrijven van implementatieplannen. Ze gaven aan nu een beter begrip van hun studenten te hebben en hadden zin om met de verbeteringen aan de slag te gaan.
- Maar liefst 57 verbeterideeën
werden gegenereerd, waarvan een aantal snel en effectief geïmplementeerd kunnen worden in de bestaande processen.
- 15 uitgewerkte implementatieplannen
gaven DUWO de mogelijkheid om direct en gericht te starten met de belangrijkste verbeteringen.
Wil jij ook precies weten wat jouw klant ervaart?
Bij Buro Improof maken we ingewikkelde zaken praktisch, begrijpelijk en vooral impactvol. Wil je ontdekken hoe wij jouw team of organisatie kunnen helpen om klantbeleving naar een hoger niveau te tillen?
Neem vandaag nog contact met ons op en ervaar hoe we samen jouw ambities waarmaken.
Succesverhalen uit de praktijk
Onze klanten vertellen het zelf
Klantbeleving werkt! Dat hebben al onze klanten ook ervaren. In deze succesverhalen lees je hoe verschillende organisaties samen met onze Klantbelevers hun klantbeleving hebben verbeterd. Inclusief bewezen resultaten. Laat je inspireren!