Samen bouwen aan de klantbeleving bij Zeeman


Stevig meetmodel
Diepgaand klantonderzoek
Onderbouwde keuzes
Met de merkbelofte ‘Zuinig with a good feeling’ heeft Zeeman zichzelf opnieuw gepositioneerd. Maar hoe zorg je ervoor dat klanten in Nederland én andere focuslanden zoals Duitsland, Frankrijk en Spanje deze belofte écht ervaren? Samen met Buro Improof ging Zeeman deze uitdaging aan om inzicht te krijgen in wat klanten beweegt en welke verbeterkansen er liggen. Het resultaat? Een klantbeleving die strategisch en operationeel scherp in kaart is gebracht om onderbouwd en klantgericht te gaan verbeteren.

De uitdaging: scherp inzicht in de klantbeleving
Zeeman wil dat de klantbeleving nog beter aansluit bij de merkstrategie. Dat vraagt allereerst om een duidelijk beeld van de huidige klantbeleving. Daarom klopte Zeeman bij Buro Improof aan met de volgende vraag: Wat zijn de belangrijkste drivers van klantbeleving, zowel in Nederland als internationaal? Maar hoe ontdek je wat klanten écht belangrijk vinden? En hoe vertaal je dat naar verbeterpunten die bijdragen aan een consistente klant- en merkbeleving in meerdere landen?
Daarnaast was er behoefte aan een heldere manier om de impact van veranderingen te meten. En om data uit die metingen te monitoren via een CX-dashboard. Deze uitdaging werd extra interessant door Zeemans aanwezigheid in meerdere landen, elk met hun eigen klanten en culturele verschillen.
“Buro Improof helpt stap voor stap onze organisatie met het implementeren van klantbeleving. Wat vooral in het oog springt, is het enthousiasme en de vertaling naar de praktijk. Iets waar wij alleen maar blij van worden!”
Wilmer Nieuwenhuyzen, Brand & Customer Journey specialist bij Zeeman
Onze aanpak
Van meetmodel tot waardevolle inzichten
Buro Improof ging samen met Zeeman aan de slag. Wat begon als een grote uitdaging, werd stap voor stap omgezet in concrete acties en meetbare resultaten.
“Dankzij de ondersteuning van Buro Improof heb ik als UX-specialist verfijnde inzichten gekregen waarmee ik een klantgerichte en succesvolle strategie kan vormgeven. Hun team is professioneel, ervaren en ontzettend leuk om mee samen te werken!”
Jeroen Straatman, UX designer bij Zeeman
Het resultaat: inzicht, focus en actie
De samenwerking tussen Zeeman en Buro Improof leverde niet alleen inzichten op, maar ook échte impact.
- Door de verhalen van klanten ging de data leven binnen de organisatie. Zo begrijpen de collega’s van Zeeman, zeker diegene die niet elke dag de klant ontmoeten in de winkel, nog beter waar de klant behoefte aan heeft.
- Een helder conceptueel klanttevredenheidsmodel per land: Dankzij dit model weet Zeeman exact welke factoren prioriteit hebben in elk land, zodat verbeteringen effectief en gericht zijn.
- Een meetbare verandering: Het CX-dashboard biedt inzicht in hoe klanten Zeeman ervaren en laat zien waar optimalisatie nodig is.
Ook inzicht krijgen in wat klanten echt beweegt?
Wil je net als Zeeman meer inzicht krijgen in wat klanten écht beweegt? Of wil je aan de slag met een concreet plan om de klantbeleving te verbeteren? Bij Buro Improof combineren we onze deskundigheid en pragmatische aanpak waardoor we concrete resultaten boeken. Neem contact met ons op. En ontdek hoe we samen kunnen werken aan het versterken van jouw klantbeleving.
Succesverhalen uit de praktijk
Onze klanten vertellen het zelf
Klantbeleving werkt! Dat hebben al onze klanten ook ervaren. In deze succesverhalen lees je hoe verschillende organisaties samen met onze Klantbelevers hun klantbeleving hebben verbeterd. Inclusief bewezen resultaten. Laat je inspireren!