Luxlight: van onderbuik gevoel naar feitelijk inzicht

Luxlight: van onderbuik gevoel naar feitelijk inzicht

Diepgaande inzichten

Stevig bewijs

Onderbouwde keuzes

Deel artikel

Link:

Luxlight, een Brabants familiebedrijf pur sang, levert al jaren lichtstraten van topkwaliteit en plaatst klanttevredenheid steevast op één. Voor de volgende groeispurt moest één vraag kraakhelder worden: hoe maken zowel de eindconsument als de aannemer hun keuze? Samen met Buro Improof legde Luxlight de volledige buyer journey bloot – en haalde onderweg de scherpste groeikansen en doorslaggevende besliscriteria boven tafel.

Van onderbuikgevoel naar feitelijk inzicht

Dankzij intensief klantcontact had Luxlight al een stevig onderbuikgevoel over wat kopers drijft, maar in de wandelgangen bleven de vragen rondzingen: Wie is nou écht onze klant en wat telt voor hen het zwaarst? Om de discussie voorgoed te beslechten, verruilden we gevoel voor feiten. De glasheldere inzichten die daaruit voortkwamen gaven direct richting aan de sales- en prijsstrategie én maakten de weg vrij voor de succesvolle introductie van een innovatief lichtstraatmodel.

Onze aanpak bij Luxlight

Van inzichten naar concrete verbeterideeën

De buyer journey in 3 afgeronde stappen

1. Diep inzicht in de buyer journey

We verzamelden beschikbare data, stelden samen de eerste ruwe buyer journey op en bepaalden precies waar we dieper moesten graven. Met interviews en werksessies doken we in het hoofd van aannemer én eindgebruiker. Zo kwamen de cruciale keuzes en kansen in de buyer journey haarscherp boven water.

2. Hard bewijs met cijfers

Een gerichte survey onder beide doelgroepen bekrachtigde, kwantificeerde en vulde de inzichten aan. Beslismomenten, emoties en obstakels werden nu onomstotelijk onderbouwd.

3. Van inzicht naar uitvoering

Met een impact-/haalbaarheidsmatrix prioriteerden we quick wins en strategische verbeteringen en vertaalden die naar aanbevelingen voor de sales- en prijsstrategie.

“Met Buro Improof een ontzettend fijne samenwerking gehad. Alles was op elkaar afgestemd, goede werksessies, die vooraf goed voorbereid waren. Op tijd alles aangeleverd gekregen, er werd ook meegedacht vanuit Buro Improof. Niks dan lof over het gehele traject, van offerte tot oplevering.”

 

Cailin Meulendijk, Marketing & Communicatie Luxlight

Het resultaat: glashelder inzicht én versnelling

  • In één oogopslag inzicht in beslis­momenten en beïnvloeders van zowel aannemer als eindconsument.
  • Duidelijke prioriteiten­matrix: welke verbeteringen morgen oppakken, welke later.
  • Één gedragen buyer-journey 3.0 die als kompas dient voor marketing, sales en product­innovatie.
  • Concrete inzichten die richting geven aan prijsstelling, marge en salesstrategie van het nieuwe product.
  • Team Luxlight gemotiveerd en uit­gerust om hun groeidoel te realiseren!

 

Wil je ook meer inzicht krijgen in jouw klanten?

Wil je net als Luxlight meer inzicht krijgen in wat klanten écht beweegt? Of wil je aan de slag met een concreet plan om de klantbeleving te verbeteren? Bij Buro Improof combineren we onze deskundigheid en pragmatische aanpak waardoor we concrete resultaten boeken.

Neem contact met ons op. En ontdek hoe we samen kunnen werken aan het versterken van jouw klantbeleving.

Contact
Maartje

Succesverhalen uit de praktijk

Onze klanten vertellen het zelf

Klantbeleving werkt! Dat hebben al onze klanten ook ervaren. In deze succesverhalen lees je hoe verschillende organisaties samen met onze Klantbelevers hun klantbeleving hebben verbeterd. Inclusief bewezen resultaten. Laat je inspireren!