De top 10 favoriete CX-podcasts voor elke Klantbelever – Update 2024
Elk jaar lezen we bij Buro Improof veel boeken over klantbeleving. De beste boeken komen terecht in onze lijst met beste CX boeken. Maar soms wil je liever luisteren in plaats van lezen, bijvoorbeeld tijdens het wandelen, autorijden of stofzuigen😀.
Daarom zijn we vorig jaar begonnen met een overzicht van de top 10 podcasts over klantbeleving. Dit jaar hebben we drie nieuwe podcasts in onze lijst. De eerste is veruit onze favoriet, de rest staat in willekeurige volgorde. Veel luisterplezier!
Inhoud
- 1. The intuitive customer – Beyond Philosophy
- 2. NIEUW CX Leadership Talks – Nienke Bloem
- 3. The CX Cast – Forrester
- 4. NIEUW De Klantreisgids – Sannah de Brouwer
- 5. ThinkCast – Gartner
- 6. Het Bromvliegeffect – BNR nieuwsradio
- 7. Crack the customer Code – Walters en Toporek
- 8. De klantenpodcast – BNR nieuwsradio
- 9. NIEUW Experience This! – Joey Coleman & Dan Gingiss
- 10. The Customer Experience Podcast- Ethan Beute
- 11. BONUS Buro Improof en Eneco
1. The intuitive customer – Beyond Philosophy
Het is geen toeval dat het boek met dezelfde titel ook in onze lijst met beste CX boeken staat. Als er één podcast is die je wilt luisteren, dan is het deze. Colin Shaw en professor Ryan Hamilton delen visie, theorie en voorbeelden van de ontwikkelingen in CX. Echt een absolute aanrader. Met een lange lijst aan interessante afleveringen.
Luister de ‘Beyond Philosophy’ Podcast
2. NIEUW CX Leadership Talks – Nienke Bloem
In de CX Leadership Talk’ gaat Nienke Bloem in gesprek met experts en CX-leiders. Ze bespreekt de uitdagingen, successen en best practices in de verschillende sectoren. De gesprekken zijn diepgaand en bieden een schat aan kennis over wat er nodig is om een effectieve CX-strategie te implementeren en te leiden.
Deze podcast biedt waardevolle lessen voor iedereen die zich bezighoudt met strategische CX-planning en uitvoering. De verhalen van succesvolle leiders geven inzicht in de praktische toepassingen van CX-theorieën en helpen je om geïnspireerd en gemotiveerd te blijven in je eigen CX-reis.
Luister de ‘CX Leadership Talks’ Podcast
3. The CX Cast – Forrester
Zoals het Forrester betaamt een podcast over CX-strategie en cultuur. In de podcast worden tijdens interviews de onderzoeken die ze gedaan hebben geduid en de inzichten met je gedeeld. Ondertussen al rond de 300 afleveringen, dus even zoeken welke onderwerpen voor jou interessant zijn.
4. NIEUW De Klantreisgids – Sannah de Brouwer
Sannah de Brouwer, Employee & Customer experience manager bij Blue Current, neemt je elke twee weken in haar podcast mee op zoek naar de ultieme klantbeleving. Met haar ervaring en nieuwsgierigheid, gaat ze het gesprek aan op zoek naar praktische tips en voorbeelden die direct toepasbaar zijn.
Deze podcast is ideaal voor CX-professionals die op zoek zijn naar concrete handvatten om klantbeleving te verbeteren. Sannah’s inzichten helpen je om de klant centraal te stellen in je strategische beslissingen, wat uiteindelijk leidt tot een hogere klanttevredenheid en loyaliteit.
Luister de ‘Klantreisgids” Podcast
5. ThinkCast – Gartner
Voor de liefhebber van technologische ontwikkelingen en de gevolgen voor CX is er de Gartner ThinkCast. Wel even de relevante afleveringen opzoeken.
Luister de ‘ThinkCast’ Podcast
6. Het Bromvliegeffect – BNR nieuwsradio
In het Bromvliegeffect staan nudging, beïnvloeding en gedrag centraal. Eva van den Broek en Tim den Heijer vertellen je alles over hoe je gedrag kan beïnvloeden, herkent en vermijdt. Omdat we steeds meer beseffen dat een goede klantbeleving ook afhangt van het positief beïnvloeden van het gedrag van je klant, is deze podcast zeker een aanrader om het vakgebied beter te begrijpen
Luister ‘het Bromvliegeffect’ Podcast
7. Crack the customer Code – Walters en Toporek
Jeannie Walters en Adam Toporek gaan in gesprek met klantbeleving experts. Veel inzichten worden gedeeld en je krijgt zicht op de theoretische achtergrond van CX. Ze laten zien wat er nodig is om je klanten blij en loyaal te maken. Interessant voor elke CX-er.
Luister de ‘Crack the customer Code’ Podcast
8. De klantenpodcast – BNR nieuwsradio
Zoals ze het zelf zeggen: “Dé podcast over eigentijdse klantgerichtheid met elke aflevering praktische tips, verfrissende inzichten en praktijkvoorbeelden die je helpen om de verwachtingen van jouw klanten te overtreffen.”. In de aflevering van 21 juni 2022 is Feike Cats te gast en spreken ze over verleuken en klanthousiasme. Zeker luisteren dus!
9. NIEUW Experience This! – Joey Coleman & Dan Gingiss
Experience This! is een leuke en boeiende podcast waarin Joey Coleman en Dan Gingiss inspirerende en praktische voorbeelden delen van uitstekende klantbelevingen uit verschillende industrieën. Ze maken CX-theorieën toegankelijk en laten zien hoe je deze kunt toepassen in je eigen organisatie om klanten blijvend te verrassen. Na 185 afleveringen is de serie gestopt, maar de onderwerpen die besproken worden zijn nog steeds relevant.
Luister de ‘Experience This’ Podcast
10. The Customer Experience Podcast- Ethan Beute
In 250 afleveringen komen alle aspecten van CX aan bod. Ethan spreekt veel met internationale ondernemers over hoe zij CX in de volle breedte hebben neergezet. Er komen veel pakkende voorbeelden aan bod die je aanzetten om zelf aan de slag te gaan. Zeker de mixtapes zijn een aanrader, omdat daarin thema’s in zijn geheel worden samengevat.
Luister de ‘Customer Experience’ Podcast
11. BONUS Buro Improof en Eneco
In deze podcast kijkt de PvKO terug op het winterfestival. Klantbelever Evert gaat in gesprek met Maaike Kneppers en Irene van Hoorn, beide chapterlead CX Marketing binnen Eneco. Samen blikken ze in deze podcast terug op de sessie ‘Van een diverse groep marketeers naar een CX dreamteam’. Ze bespreken hoe Buro Improof Eneco heeft geholpen bij de ontwikkeling van de CX (marketeers) binnen Eneco en hoe klantgerichtheid hen gaat helpen hun ambitieuze doelstellingen te verwezenlijken.
Welke CX-podcast staat niet in dit rijtje en raad jij elke Klantbelever aan? Laat het ons weten via klantbelevers@buro-improof.nl en wij voegen hem toe!