Klantbeloften formuleren

Sterke klantbeloften die je merk versterken en vertrouwen bouwen

Welke beloftes durf jij je klanten te doen? Klantbeloften maken superconcreet wat klanten van je organisatie mogen verwachten. ‘Binnen 1 dag bezorgd’ bijvoorbeeld. Ze gaan daarmee veel verder dan je merkbelofte en zijn vaak zelfs meetbaar. Samen met onze Klantbelevers formuleer je ze en maak je ze waar.

Dit levert het op

Buro Improof beeldmerk

Een unieke positionering

Jouw rake klantbeloftes geven klanten zekerheid en laten je opvallen tussen de organisaties met vage woorden. Zo val je op en ben jij sneller de eerste keuze.

Buro Improof beeldmerk

Hogere klantwaardering

Wie klantbeloftes waarmaakt, krijgt blije gezichten. Je doet wat je belooft en daarmee bind je mensen aan je. Zelfs meer dan wanneer je geen concrete beloftes doet en ‘gewoon’ goede service levert. Wij helpen je bij de doorvertaling van belofte naar service.

Buro Improof beeldmerk

Richting voor je organisatie

Goede klantbeloften geven niet alleen houvast aan je klanten, maar ook aan je organisatie en je medewerkers. Zo is in de praktijk altijd helder wat er wordt verwacht. Je kunt de klantbeloftes daarnaast ook gebruiken als meetbare doelen.

Klantbeloften opstellen in 3 stappen

Onze aanpak
1.

Behoefte bepalen

Het klantinzicht en de positionering van de organisatie vormen de basis van de behoefte. We bepalen hoe jullie de klantbeloften nu waarmaken én denk na over hoe dit nog beter kan.

2.

Beloften uitschrijven

We definiëren samen een klantbelofte die heel concreet beschrijft wat je de klant belooft.

3.

Verbeteringen doorvoeren

Daarna helpen we je de verbeteringen door te voeren met bijvoorbeeld workshops en checklists.

Wat anderen over het formuleren van klantbeloften zeggen

liander maartje reijnders

Maartje Reijnders

Sr Customer Experience Manager – Liander

“Bij het formuleren van klantbeloften is het belangrijk dat je steeds terugpakt naar de essentie van wie je bent als organisatie, wat je de klant biedt en welke behoefte de klant heeft. Buro Improof hield de rode draad goed in de gaten en nam dit ook altijd als vertrekpunt. Dat was erg leerzaam! Sterk op het proces en de inhoud, complimenten dus!”

Andrea Ebus

Andrea Ebus

Klantcontactcoordinator – Greenzone

“We hebben altijd met heel veel plezier aan ons traject met Buro Improof gewerkt. Altijd positief en met een glimlach. Het resultaat is meer inzicht in ons team, het werk en de organisatie. We zijn heel erg enthousiast om met alle merkwaarden, klantbeloftes en andere tips aan de slag te gaan en ze tot leven te brengen. Het is iedereen aan te raden om met Buro Improof een samenwerking te starten.”

Joost van de Wetering Land van Cuijk

Joost van de Wetering

Concerndirecteur – Land van Cuijk

“Fantastisch om met Buro Improof samen te werken. Het aanstekelijke enthousiasme gecombineerd met een betrokken en resultaatgerichte aanpak, maakt dat ik iedereen Buro Improof aan kan bevelen!”

de Hoop - Ton Vink

Ton Vink

Divisiemanager Service Organisatie – De Hoop GGZ

“Buro Improof heeft ons enorm geholpen. Wij dachten dat we het beste deden voor onze clienten. Voor een deel klopt dat, maar de methodiek van Buro Improof heeft ons ook nieuwe inzichten gegeven. Deze hadden we ondanks de deskundigheid van onze collega’s nooit zelf kunnen bedenken.”

Amstelring - Maarten van Haagen

Maarten van Haagen

Projectleider – Amstelring

“Wij zijn zeer tevreden over de samenwerking met Buro Improof. Ze hebben ons uitstekend geholpen bij het uitvoeren van de klantreis. Van begin tot eind stonden ze ons bij met duidelijke begeleiding en heldere communicatie. Ze zeggen wat ze doen en doen wat ze zeggen, wat zorgt voor vertrouwen in hun werkwijze. Ze hielpen niet alleen bij het kaderen van de opdracht, maar voerden deze ook met verve uit. Het eindresultaat was precies wat we nodig hadden, en we kunnen nu zelf verder met de verkregen inzichten. Een betrouwbare en professionele partner!”

Groeien door een betere klantbeleving?

We helpen je graag verder. Neem contact op!

Altijd binnen 24 uur reactie! Een beller is sneller: 085-130 58 14

FAQ

Wat wil je weten?

Het vaststellen van klantbeloften is een gezamenlijk proces. Samen brengen we teams uit klantenservice, marketing, verkoop en productontwikkeling bij elkaar, zodat alle perspectieven gehoord worden. Daarnaast hebben jullie klanten natuurlijk ook een stem. Dankzij hun feedback ontdekken we welke beloftes voor hen interessant en waardevol zijn.

Mooie beloftes maken is één ding, maar ze waarmaken is wat telt. Om dit te garanderen, maken we voor elk team een praktische checklist. We geven daarnaast workshops om medewerkers hierin te trainen en begeleiden. Zo vertalen jullie de beloftes gemakkelijker naar de dagelijkse praktijk.

Je kunt je klantbeloften heel direct richting je klanten communiceren, of ze juist vooral intern laten leven. We bepalen tijdens het traject samen wat goed bij jullie past.

Inspiratie

Nu alvast beginnen met een betere klantbeleving?

Laat je inspireren door onze cases, blogs en interviews.