Zes vragen aan Karlijn

7 oktober 2025

Karlijn Veldman

We zijn superblij met onze Klantbelever Karlijn. Maar wie is Karlijn en wat drijft haar? Dat is waar wij jullie graag in meenemen. Daarom nu zes vragen die wij altijd al aan onze Karlijn wilden stellen.

Wat trekt jou het meeste aan in ons mooie vakgebied?

“Het helpen van anderen, of het nu klanten, burgers, patiënten of werknemers zijn. Wanneer ik nieuwe relevante kennis heb overgedragen, een klantinzicht heb gegeven of ervoor heb gezorgd dat 1 iemand blijer is geworden met mijn advies of verbetering, dan ben ik helemaal gelukkig.”

Waarom wil je daarmee bij ons aan de slag en niet bij één van onze concurrenten?

“De kernwaarden van Buro Improof passen perfect bij mijn eigen waarden. Samen, deskundig en pragmatisch. Zo fijn om concrete en tastbare resultaten op te leveren, samen met en voor de klant en dat ook nog eens deskundig onderbouwd.

Daarnaast zijn het allemaal hele fijne collega’s met een passie voor het vakgebied die ook het allerliefst anderen helpen.”

Wat is het meest onderschatte en het meest overschatte element in de wereld van klantbeleving?

“Het meest onderschatte element is dat het iets is van het CX-team. Klantbeleving moet van iedereen zijn, ook van bijvoorbeeld de collega’s van Facilitair of Finance.

Het meest overschatte element is dat je feedback ophaalt bij klanten. Dat is natuurlijk ontzettend belangrijk, maar nog belangrijker: wat doe je er vervolgens mee en hoe zorg je ervoor dat de klant ook echt ziet wat je hebt veranderd en verbeterd?”

Wat is jouw ultieme tip aan organisaties die klantgerichter willen werken, maar geen idee hebben waar ze moeten beginnen?

“Allereerst; draai alles om. Denk niet aan wat het voor jouw interne proces betekent, maar ga in de schoenen van de klant staan en vraag na een telefoongesprek wat de klant eigenlijk vond van het gesprek en van je organisatie. En stop met het doen van aannames.

En daarnaast kun je heel gestructureerd werken aan het optimaliseren van je klantbeleving en daar kunnen wij bij helpen!”

Wat is eigenlijk jouw eigen prettigste klantervaring?

“Elke week kom ik bij de slager bij ons in de buurt. Altijd vriendelijk, altijd geïnteresseerd en bovenal: met een grote glimlach word ik ontvangen door de slager. Ik ga er altijd blij naartoe en nog blijer kom ik er vandaan!”

En last but not least iets wat niks met het vak te maken heeft, maar wat stiekem heel leuk is om te weten: wat is jouw absolute guilty pleasure?

“Dat ik al lang volwassen ben, maar nog steeds heel blij word van alles wat roze is. You name it en ik heb het waarschijnlijk in de kleur roze.”


Deel artikel

Link: