Klantreistraject

Maak de klantbeleving tastbaar en stuur op de juiste momenten

Klantbeleving bestaat uit ongelooflijk veel verschillende onderdelen. Een klantreistraject maakt de hele klantreis inzichtelijk: van de oriëntatiefase tot het gebruik van je product of dienst. Samen met onze Klantbelevers ontdek je met welke verbeteringen je impact maakt.

Dit levert het op

Buro Improof beeldmerk

Inzicht in de huidige klantreis

Een klantreistraject geeft je diepgaand inzicht in de hele klantreis, inclusief de bijbehorende emoties, behoeften en pijnpunten. Wanneer zijn je klanten in opperbeste stemming en wanneer haken ze mogelijk af?

Buro Improof beeldmerk

Onderbouwde verbeterpunten

Onderzoek en klantfeedback leiden tot concrete verbeteringen die grote impact hebben op de klantbeleving en bedrijfsresultaten. Hierdoor werk je alleen aan dat wat je echt verder helpt.

Buro Improof beeldmerk

Focus binnen teams

Met de klantreis in beeld zien verschillende afdelingen nog beter hoe zij samen bijdragen aan de klantbeleving. Het verbindt teams, maakt samenwerken makkelijker en geeft jullie focus.

Klantreistraject in 3 stappen

Onze aanpak
1.

Klantreis analyseren

We brengen de huidige klantreis samen in kaart. Daarin nemen we ook input van klanten mee.

2.

Verbeterideeën ontwikkelen

We denken verschillende verbetermogelijkheden uit, waarna klanten feedback geven. Daarna scherpen we de ideeën verder aan.

3.

Implementeren

We zetten de verbeterideeën om in concrete actiepunten die je teams meteen kunnen oppakken.

Wat anderen over het klantreistraject zeggen

Frits Cambier van Nooten

Frits Cambier van Nooten

Managing director – Portaal

“Buro Improof werkt met een energiek stel professionals die vanuit de theorie heel ons heel praktisch hebben geholpen om bewonersreizen te doen. Heel concreet, met heldere doelstellingen en een structuur wordt er samengewerkt met medewerkers én onze bewoners om de dienstverlening te verbeteren. Het zijn altijd leuke en inhoudelijk sterke sessies waar je met energie uitloopt en zin hebt in het vervolg!”

klantreistraject

Jacqueline Donga

Regiehouder communicatie – Amstelring

“Buro !mproof heeft ons fantastisch begeleid in onze zoektocht naar de ‘juiste klantreis’. Het hele proces, de aanpak, de oplevering en de keuzes die we konden maken, alles was transparant en helder. De klantreis heeft ons fijne inzichten opgeleverd waar we mee verder kunnen.”

Bovemij Daan Sluijter

Daan Sluijter

Productowner – Bovemij

“Buro Improof heeft mij geholpen met het op een gestructureerde manier in beeld brengen van Klantreizen om vervolgens te kunnen verbeteren.”

de Hoop - Ton Vink

Ton Vink

Divisiemanager Service Organisatie – De Hoop GGZ

“Buro Improof heeft ons enorm geholpen. Wij dachten dat we het beste deden voor onze clienten. Voor een deel klopt dat, maar de methodiek van Buro Improof heeft ons ook nieuwe inzichten gegeven. Deze hadden we ondanks de deskundigheid van onze collega’s nooit zelf kunnen bedenken.”

Hoppenbrouwers - Mara van der Lee

Mara van der Lee

Senior Adviseur Klantbeleving – Hoppenbrouwers

“Ik heb inmiddels meerdere keren samengewerkt met Buro Improof en blijf graag terugkomen. Het fijne contact en de no-nonsense mentaliteit en aanpak maken het erg fijn samenwerken. We zijn wederom tot concrete, bruikbare resultaten gekomen waar ik erg blij mee ben! Bedankt!”

Ede - Harry Jacobs

Harry Jacobs

Teamleider – Gemeente Ede

“Het traject heeft ons heel veel inzicht gegeven in de klantbeleving. Vooral het continu toetsen van de klantinzichten is een mooie methodiek om de échte beleving naar boven te krijgen. Hierdoor help je medewerkers om buiten de gemeentelijke kaders en wetgeving te denken. De samenwerking was op basis van wederzijds vertrouwen en dat werkt zeer prettig.”

Infoland Hiewway Kwok

Hiewwaiy Kwok

Communicatie & Customer Experience manager – Infoland

“Pragmatisch, kundig én de bereidheid om net dat stapje extra te zetten voor de klant. Dat zijn de klantbelevers voor mij in een notendop. Het klantreistraject heeft ons veel mooie inzichten opgeleverd, waardoor we deze reis nu gericht kunnen verbeteren en onze klanten nog blijer kunnen maken!”

MN Agnes Ras

Agnes Ras

Customer Experience Lead – MN

“We hebben weer een fijne en praktische samenwerking gehad met Buro Improof. In een drietal sessies voor onze nieuwe klantreis, hebben we praktische tools en inzichten gekregen over de door onze klanten ervaren beleving.”

HR Jaap

Jaap van Grinsven

Customer Experience Specialist – Hogeschool Rotterdam

“Buro Improof heeft Hogeschool Rotterdam ondersteund in het opzetten van een eerste micorjourney en het opstarten van klantreismanagement. Het is heel waardevol dat zij in staat zijn om in korte tijd bekend te raken met de organisatie en de collega’s. De klantbelevers worden ervaren als behulpzame collega’s met veel expertise, die altijd op zoek zijn naar oplossingen die het beste zijn voor de organisatie én zijn klanten.”

Groeien door een betere klantbeleving?

We helpen je graag verder. Neem contact op!

Altijd binnen 24 uur reactie! Een beller is sneller: 085-130 58 14

FAQ

Wat wil je weten?

Het traject duurt gemiddeld 6 tot 9 weken. De duur hangt af van de complexheid van je organisatie en de verbeteringen die nodig zijn.

Alle specialisten die tijdens de klantreis een rol spelen, komen aan bod tijdens het proces. Van de klantenservicemedewerker tot de productmanager.

Na het traject heb je niet alleen een volledig beeld van de hele klantreis, maar ook een concreet implementatieplan om de verbeteringen door te voeren.

We maken elk traject op maat. De kosten hangen dan ook af van je organisatie en je behoeften. Benieuwd naar de kosten van jouw project? Neem contact op en ontvang een vrijblijvende offerte.

Inspiratie

Nu alvast beginnen met een betere klantbeleving?

Laat je inspireren door onze cases, blogs en interviews.