Klantbeloften formuleren

Sterke klantbeloften die je merk versterken en vertrouwen bouwen

Welke beloftes durf jij je klanten te doen? Klantbeloften maken superconcreet wat klanten van je organisatie mogen verwachten. ‘Binnen 1 dag bezorgd’ bijvoorbeeld. Ze gaan daarmee veel verder dan je merkbelofte en zijn vaak zelfs meetbaar. Samen met onze Klantbelevers formuleer je ze en maak je ze waar.

Dit levert het op

Buro Improof beeldmerk

Een unieke positionering

Jouw rake klantbeloftes geven klanten zekerheid en laten je opvallen tussen de organisaties met vage woorden. Zo val je op en ben jij sneller de eerste keuze.

Buro Improof beeldmerk

Hogere klantwaardering

Wie klantbeloftes waarmaakt, krijgt blije gezichten. Je doet wat je belooft en daarmee bind je mensen aan je. Zelfs meer dan wanneer je geen concrete beloftes doet en ‘gewoon’ goede service levert. Wij helpen je bij de doorvertaling van belofte naar service.

Buro Improof beeldmerk

Richting voor je organisatie

Goede klantbeloften geven niet alleen houvast aan je klanten, maar ook aan je organisatie en je medewerkers. Zo is in de praktijk altijd helder wat er wordt verwacht. Je kunt de klantbeloftes daarnaast ook gebruiken als meetbare doelen.

Klantbeloften opstellen in 3 stappen

Onze aanpak
1.

Behoefte bepalen

Het klantinzicht en de positionering van de organisatie vormen de basis van de behoefte. We bepalen hoe jullie de klantbeloften nu waarmaken én denk na over hoe dit nog beter kan.

2.

Beloften uitschrijven

We definiëren samen een klantbelofte die heel concreet beschrijft wat je de klant belooft.

3.

Verbeteringen doorvoeren

Daarna helpen we je de verbeteringen door te voeren met bijvoorbeeld workshops en checklists.

Wat anderen over het formuleren van klantbeloften zeggen

Jiffy Inge van Breugel

Inge van Breugel

Global Manager Shared Service Center – Jiffy

“In een relatief kort traject heeft Buro Improof 3 kritische thema’s weten te identificeren waar wij als team aan kunnen werken en een handreiking gedaan hoe we deze kunnen oplossen. Het was een prettige samenwerking, waarbij Buro Improof een objectieve feedback geeft en heel goed weet te schakelen binnen de verschillende lagen van de organisatie.”

klantbeloften formuleren

Danny Paerl

Eigenaar – Bungalowpark Hoenderloo

“Met Buro Improof zijn we erin geslaagd ons als bungalowpark te onderscheiden van de omliggende recreatieparken, zonder grote marketingbudgetten.”

DELA Ingrid Baens Ruhl

Ingrid Baens – Ruhl

Programmamanager Customer Centricity – Coöperatie DELA

“Buro Improof heeft ons geweldig geholpen in een roerige periode. Met deskundige professionals, die betrouwbaar en goed werk hebben geleverd. Dank!”

Groeien door een betere klantbeleving?

We helpen je graag verder. Neem contact op!

Altijd binnen 24 uur reactie! Een beller is sneller: 085-130 58 14

FAQ

Wat wil je weten?

Het vaststellen van klantbeloften is een gezamenlijk proces. Samen brengen we teams uit klantenservice, marketing, verkoop en productontwikkeling bij elkaar, zodat alle perspectieven gehoord worden. Daarnaast hebben jullie klanten natuurlijk ook een stem. Dankzij hun feedback ontdekken we welke beloftes voor hen interessant en waardevol zijn.

Mooie beloftes maken is één ding, maar ze waarmaken is wat telt. Om dit te garanderen, maken we voor elk team een praktische checklist. We geven daarnaast workshops om medewerkers hierin te trainen en begeleiden. Zo vertalen jullie de beloftes gemakkelijker naar de dagelijkse praktijk.

Je kunt je klantbeloften heel direct richting je klanten communiceren, of ze juist vooral intern laten leven. We bepalen tijdens het traject samen wat goed bij jullie past.

Inspiratie

Nu alvast beginnen met een betere klantbeleving?

Laat je inspireren door onze cases, blogs en interviews.