Behoefteonderzoek

Inzicht in wat jouw klant echt beweegt

Welke behoeften, verwachtingen en motivaties spelen een rol in de keuzes van klanten? Behoefteonderzoek helpt je te begrijpen wat klanten echt nodig hebben en wat ze van jouw producten of diensten verwachten. Samen vertalen we de inzichten naar acties.

Dit levert het op

Diepgaand inzicht in klanten

Je krijgt heldere data én diepgaande inzichten over wat je klanten echt nodig hebben Ontdek wensen en gedragingen die eerst niet zichtbaar waren en speel daarop in met nieuwe ideeën.

Beter onderbouwde beslissingen

Gebruik klantinzichten om keuzes te maken op basis van data. Optimaliseer je strategieën en verbeter je klantbeleving gericht en effectief.

Basis voor innovaties

De combinatie van kwalitatieve en kwantitatieve data levert je een sterke basis op voor nieuwe ideeën. Zo ontwikkel je innovaties die nog beter aansluiten op de behoeften van je klanten.

Behoefteonderzoek in 3 stappen

Onze aanpak
1.

Doelen bepalen

We bepalen samen welke klantvragen of uitdagingen je wilt onderzoeken en kiezen een passende onderzoeksmethode.

2.

Data verzamelen

Alle data komen bij elkaar in een rapportage vol concrete inzichten, trends en aanbevelingen.

3.

Actiepunten doorvoeren

Van resultaten naar concrete verbeteringen. We helpen bij de implementatie en monitoren de effecten.

Wat anderen over behoefteonderzoek zeggen

Zeeman - Jeroen Straatman

Jeroen Straatman

UX Strategist / Digital Product Discovery & Validation – Zeeman

“Buro Improof heeft ons fantastisch geholpen bij het optimaliseren van de customer journey en het in kaart brengen van klantbehoeften in verschillende landen. Hun team is professioneel, ervaren en vooral ontzettend leuk om mee samen te werken! Dankzij hun ondersteuning heb ik als UX-specialist verfijnde inzichten gekregen, waarmee ik een klantgerichte en succesvolle strategie kan gaan vormgeven. Een absolute aanrader voor bedrijven die willen groeien door de klantbeleving centraal te stellen!”

Enexis - Annefleur Peeraer

Annefleur Peeraer

Customer Experience Adviseur – Enexis

“Het traject heb ik als zeer prettig en samenwerkingsgericht ervaren. De communicatie was steeds helder: ik wist altijd waar we stonden en wat de volgende stap zou zijn. Er was bovendien ruimte om eigen onderzoeksvragen in te brengen, die we in goed overleg hebben afgestemd. De tussentijdse updates tijdens de interviewfase zorgden voor transparantie en vertrouwen. Wat ik vooral waardeerde, was de persoonlijke benadering: het contact was open en betrokken, wat de samenwerking bijzonder prettig maakte.”

Saxion Melanie Jipping

Melanie Jipping

Adviseur – Saxion

“Buro Improof heeft duidelijk veel verstand van zaken! Het is enorm prettig om met ze samen te werken. Voor een volgende opdracht weten wij wel wie we in willen schakelen!”

Groeien door een betere klantbeleving?

We helpen je graag verder. Neem contact op!

Bellen is sneller: 085-130 58 14

FAQ

Wat wil je weten?

Kwalitatief onderzoek geeft je een dieper inzicht in wat klanten denken en voelen en waarom ze bepaalde keuzes maken. Welke ervaringen gaan er bijvoorbeeld schuil achter een cijfer dat ze je geven? Kwantitatief onderzoek levert cijfers en trends op waarmee je klantgedrag en klanttevredenheid meetbaar maakt. Samen zorgen ze voor een compleet plaatje.

Dat hangt af van de grootte van het project. Meestal duurt het 8 tot 10 weken om zowel kwalitatieve als kwantitatieve data te verzamelen, te analyseren en door te vertalen naar een verbeterplan.

Inspiratie

Nu alvast beginnen met een betere klantbeleving?

Laat je inspireren door onze case, blogs en interviews