Expertise verhogen

De top 10 favoriete CX-podcasts voor elke Klantbelever – Update 2025

1 juni 2025

|
cx podcast

Milan Heiligers

Daarom hebben we een overzicht opgesteld van de beste podcasts over klantbeleving. Dit jaar hebben we drie nieuwe CX podcasts in onze lijst. De lijst wordt elk jaar langer met nu al 13 luistertips, maar top 10 klinkt veel leuker.

De eerste is veruit onze favoriet, de rest staat in willekeurige volgorde. Veel luisterplezier!

De top 10 favoriete CX-podcasts voor elke Klantbelever – Update 2024

1. The intuitive customer – Beyond Philosophy

Het is geen toeval dat het boek met dezelfde titel ook in onze lijst met beste CX boeken staat. Als er één podcast is die je wilt luisteren, dan is het deze. Colin Shaw en professor Ryan Hamilton delen visie, theorie en voorbeelden van de ontwikkelingen in CX. Echt een absolute aanrader.

En intussen zijn er meer dan 400 afleveringen! Onze favoriete afleveringen zijn de CX Masterclass afleveringen tussen mei en augustus 2024. Start met “Why customers make instant decisions and how to affect it.” en binnen 8 afleveringen vergroot je je eigen CX-kennis enorm.

Luister deze podcast

de beste CX podcasts: The intuitive customer

2. (Nieuw) CX Unwrapped – Maaike Verwer

Elke aflevering ontrafelt Maaike samen met experts en ervaringsdeskundigen actuele onderwerpen binnen customer experience. Denk aan thema’s als klantgericht leiderschap, het meten van klanttevredenheid en het ontwerpen van optimale klantreizen.

Wat deze podcast onderscheidt, is de combinatie van praktijkvoorbeelden en theoretische inzichten. Maaike weet complexe CX-thema’s toegankelijk te maken en biedt luisteraars concrete handvatten om zelf aan de slag te gaan. Zo gaat ze in gesprek met Daan Noordeloos over CX-cultuur, met Marc Maas over het dieper begrijpen van klantbehoeften en met Marloes Jacobs over de invloed van de snel veranderende technologie op de klantreizen.

Een aanrader voor iedereen die op zoek is naar inspiratie en praktische tips om de klantbeleving binnen de eigen organisatie te verbeteren.

De gesprekken van Maaike vind je op Spotify en Apple Podcasts

3. CX Leadership Talks – Nienke Bloem

In de CX Leadership Talk’ gaat Nienke Bloem in gesprek met experts en CX-leiders. Ze bespreekt de uitdagingen, successen en best practices in de verschillende sectoren. De gesprekken zijn diepgaand en bieden een schat aan kennis over wat er nodig is om een effectieve CX-strategie te implementeren en te leiden.

Deze podcast biedt waardevolle lessen voor iedereen die zich bezighoudt met strategische CX-planning en uitvoering. De verhalen van succesvolle leiders geven inzicht in de praktische toepassingen van CX-theorieën en helpen je om geïnspireerd en gemotiveerd te blijven in je eigen CX-reis.

Sinds de update van 2024 staan er 3 nieuwe afleveringen online, zeker de moeite van het luisteren waard.

Luister naar CX Leadership Talks

4. (Nieuw) CX files – Mark Hillary & Peter Ryan

Deze podcast biedt elke week gesprekken met CX-experts van over de hele wereld, al meer dan 350 afleveringen. Onderwerpen variëren van AI in klantenservice tot de businesscase van je CX team. De gasten zijn afwisselend CX-leiders uit allerlei organisaties en CX-experts als Martin Hill-Wilson, Katrin Langley en Gregorio Uglioni.

Deze podcast bevat een schat aan informatie voor iedereen die zijn CX-strategieën wil verbeteren en verder wil kijken dan de Nederlandse of Belgische CX-community.

Luister naar de CX files

5. The CX Cast – Forrester

Zoals het Forrester betaamt een CX podcast over CX-strategie en cultuur. In de podcast worden tijdens interviews de onderzoeken die ze gedaan hebben geduid en de inzichten met je gedeeld. Ondertussen al rond de 300 afleveringen, dus even zoeken welke onderwerpen voor jou interessant zijn.

Luister naar de CX Cast

6. (Nieuw) Doing CX right – Stacy Sherman

Stacy spreekt met thought leaders, auteurs en executives over hoe je klantbeleving écht goed aanpakt. Het uitgangspunt: klantgerichtheid begint van binnenuit. Ze combineert strategie en cultuur en legt de nadruk op authenticiteit, inclusie en het creëren van échte klantimpact.

Wat deze podcast onderscheidt, is Stacy’s persoonlijke stijl en focus op praktische toepasbaarheid. Elke aflevering biedt inspiratie én concrete handvatten. Van feedbackcultuur tot employee experience en van NPS tot emotionele beleving – het komt allemaal voorbij.

Luister naar Doing CX right

7. De Klantreisgids – Sannah de Brouwer

Sannah de Brouwer, Employee & Customer experience manager bij Blue Current, neemt je elke twee weken in haar podcast mee op zoek naar de ultieme klantbeleving. Met haar ervaring en nieuwsgierigheid, gaat ze het gesprek aan op zoek naar praktische tips en voorbeelden die direct toepasbaar zijn.

Luister zeker naar aflevering #33, want hierin zijn Klantbelevers Evert en Milan te gast en praten zij met Sannah over de CX vaardigheden die elke CX professional moet bezitten.

cx podcasts klantreisgids - Hannah de brouwer

Deze podcast is ideaal voor CX-professionals die op zoek zijn naar concrete handvatten om klantbeleving te verbeteren. Sannah’s inzichten helpen je om de klant centraal te stellen in je strategische beslissingen, wat uiteindelijk leidt tot een hogere klanttevredenheid en loyaliteit.

Luister naar de Klantreisgids

8. ThinkCast – Gartner

Voor de liefhebber van technologische ontwikkelingen en de gevolgen voor CX is er de Gartner ThinkCast. Wel even de relevante afleveringen opzoeken.

Luister naar de ThinkCast

9. Het Bromvliegeffect – BNR nieuwsradio

In het Bromvliegeffect staan nudging, beïnvloeding en gedrag centraal. Eva van den Broek en Tim den Heijer vertellen je alles over hoe je gedrag kan beïnvloeden, herkent en vermijdt. Omdat we steeds meer beseffen dat een goede klantbeleving ook afhangt van het positief beïnvloeden van het gedrag van je klant, is deze podcast zeker een aanrader om het vakgebied beter te begrijpen

Luister naar het Bromvliegeffect

10. Crack the customer Code – Walters en Toporek

Jeannie Walters en Adam Toporek gaan in gesprek met klantbeleving experts. Veel inzichten worden gedeeld en je krijgt zicht op de theoretische achtergrond van CX. Ze laten zien wat er nodig is om je klanten blij en loyaal te maken. Interessant voor elke CX-er.

Luister naar de Crack the customer Code

cx podcasts crack the customer code

11. De klantenpodcast – BNR nieuwsradio

Zoals ze het zelf zeggen: “Dé podcast over eigentijdse klantgerichtheid met elke aflevering praktische tips, verfrissende inzichten en praktijkvoorbeelden die je helpen om de verwachtingen van jouw klanten te overtreffen.”. In de aflevering van 21 juni 2022 is Feike Cats te gast en spreken ze over verleuken en klanthousiasme. Zeker luisteren dus!

Luister naar de klantenpodcast

12. Experience This! – Joey Coleman & Dan Gingiss

Experience This! is een leuke en boeiende CX podcast waarin Joey Coleman en Dan Gingiss inspirerende en praktische voorbeelden delen van uitstekende klantbelevingen uit verschillende industrieën. Ze maken CX-theorieën toegankelijk en laten zien hoe je deze kunt toepassen in je eigen organisatie om klanten blijvend te verrassen. Na 185 afleveringen is de serie gestopt, maar de onderwerpen die besproken worden zijn nog steeds relevant.

Luister naar Experience This!

13. The Customer Experience Podcast- Ethan Beute

In 266 afleveringen komen alle aspecten van CX aan bod. Ethan spreekt veel met internationale ondernemers over hoe zij CX in de volle breedte hebben neergezet. Er komen veel pakkende voorbeelden aan bod die je aanzetten om zelf aan de slag te gaan. Zeker de mixtapes zijn een aanrader, omdat daarin thema’s in zijn geheel worden samengevat.

Luister naar de Customer Experience Podcast

BONUS podcast – Buro Improof en Eneco

In deze CX podcast kijkt de PvKO terug op het winterfestival. Klantbelever Evert gaat in gesprek met Maaike Kneppers en Irene van Hoorn, beide chapterlead CX Marketing binnen Eneco. Samen blikken ze in deze podcast terug op de sessie “Van een diverse groep marketeers naar een CX dreamteam”.

Ze bespreken hoe Buro Improof Eneco heeft geholpen bij de ontwikkeling van de CX (marketeers) binnen Eneco en hoe klantgerichtheid hen gaat helpen hun ambitieuze doelstellingen te verwezenlijken.

Luister naar de PvKO Podcast


Welke CX podcast staat niet in dit rijtje en raad jij elke Klantbelever aan? Laat het ons weten via klantbelevers@buro-improof.nl en wij voegen hem toe!


Deel artikel

Link: