Expertise verhogen
De top 10 favoriete CX-podcasts voor elke Klantbelever – Update 2025
1 juni 2025
|
Geschreven door:Milan Heiligers
Elk jaar lezen we bij Buro Improof veel boeken over klantbeleving. De beste boeken komen terecht in onze lijst met beste CX boeken. Maar soms wil je liever luisteren in plaats van lezen, bijvoorbeeld tijdens het wandelen, autorijden of stofzuigen😀.
Snel naar
- The intuitive customer – Beyond Philosophy
- CX Unwrapped – Maaike Verwer
- CX Leadership Talks – Nienke Bloem
- CX files – Mark Hillary & Peter Ryan
- The CX Cast – Forrester
- Doing CX right – Stacy Sherman
- De Klantreisgids – Sannah de Brouwer
- ThinkCast – Gartner
- Het Bromvliegeffect – BNR nieuwsradio
- Crack the customer Code – Walters en Toporek
- De klantenpodcast – BNR nieuwsradio
- Experience This! – Joey Coleman & Dan Gingiss
- The Customer Experience Podcast- Ethan Beute
- Bonus podcast
Daarom hebben we een overzicht opgesteld van de beste podcasts over klantbeleving. Dit jaar hebben we drie nieuwe CX podcasts in onze lijst. De lijst wordt elk jaar langer met nu al 13 luistertips, maar top 10 klinkt veel leuker.
De eerste is veruit onze favoriet, de rest staat in willekeurige volgorde. Veel luisterplezier!
Snel naar
- The intuitive customer – Beyond Philosophy
- CX Unwrapped – Maaike Verwer
- CX Leadership Talks – Nienke Bloem
- CX files – Mark Hillary & Peter Ryan
- The CX Cast – Forrester
- Doing CX right – Stacy Sherman
- De Klantreisgids – Sannah de Brouwer
- ThinkCast – Gartner
- Het Bromvliegeffect – BNR nieuwsradio
- Crack the customer Code – Walters en Toporek
- De klantenpodcast – BNR nieuwsradio
- Experience This! – Joey Coleman & Dan Gingiss
- The Customer Experience Podcast- Ethan Beute
- Bonus podcast

1. The intuitive customer – Beyond Philosophy
Het is geen toeval dat het boek met dezelfde titel ook in onze lijst met beste CX boeken staat. Als er één podcast is die je wilt luisteren, dan is het deze. Colin Shaw en professor Ryan Hamilton delen visie, theorie en voorbeelden van de ontwikkelingen in CX. Echt een absolute aanrader.
En intussen zijn er meer dan 400 afleveringen! Onze favoriete afleveringen zijn de CX Masterclass afleveringen tussen mei en augustus 2024. Start met “Why customers make instant decisions and how to affect it.” en binnen 8 afleveringen vergroot je je eigen CX-kennis enorm.

2. (Nieuw) CX Unwrapped – Maaike Verwer
Elke aflevering ontrafelt Maaike samen met experts en ervaringsdeskundigen actuele onderwerpen binnen customer experience. Denk aan thema’s als klantgericht leiderschap, het meten van klanttevredenheid en het ontwerpen van optimale klantreizen.
Wat deze podcast onderscheidt, is de combinatie van praktijkvoorbeelden en theoretische inzichten. Maaike weet complexe CX-thema’s toegankelijk te maken en biedt luisteraars concrete handvatten om zelf aan de slag te gaan. Zo gaat ze in gesprek met Daan Noordeloos over CX-cultuur, met Marc Maas over het dieper begrijpen van klantbehoeften en met Marloes Jacobs over de invloed van de snel veranderende technologie op de klantreizen.
Een aanrader voor iedereen die op zoek is naar inspiratie en praktische tips om de klantbeleving binnen de eigen organisatie te verbeteren.
De gesprekken van Maaike vind je op Spotify en Apple Podcasts
3. CX Leadership Talks – Nienke Bloem
In de CX Leadership Talk’ gaat Nienke Bloem in gesprek met experts en CX-leiders. Ze bespreekt de uitdagingen, successen en best practices in de verschillende sectoren. De gesprekken zijn diepgaand en bieden een schat aan kennis over wat er nodig is om een effectieve CX-strategie te implementeren en te leiden.
Deze podcast biedt waardevolle lessen voor iedereen die zich bezighoudt met strategische CX-planning en uitvoering. De verhalen van succesvolle leiders geven inzicht in de praktische toepassingen van CX-theorieën en helpen je om geïnspireerd en gemotiveerd te blijven in je eigen CX-reis.
Sinds de update van 2024 staan er 3 nieuwe afleveringen online, zeker de moeite van het luisteren waard.
4. (Nieuw) CX files – Mark Hillary & Peter Ryan
Deze podcast biedt elke week gesprekken met CX-experts van over de hele wereld, al meer dan 350 afleveringen. Onderwerpen variëren van AI in klantenservice tot de businesscase van je CX team. De gasten zijn afwisselend CX-leiders uit allerlei organisaties en CX-experts als Martin Hill-Wilson, Katrin Langley en Gregorio Uglioni.
Deze podcast bevat een schat aan informatie voor iedereen die zijn CX-strategieën wil verbeteren en verder wil kijken dan de Nederlandse of Belgische CX-community.
5. The CX Cast – Forrester
Zoals het Forrester betaamt een CX podcast over CX-strategie en cultuur. In de podcast worden tijdens interviews de onderzoeken die ze gedaan hebben geduid en de inzichten met je gedeeld. Ondertussen al rond de 300 afleveringen, dus even zoeken welke onderwerpen voor jou interessant zijn.
6. (Nieuw) Doing CX right – Stacy Sherman
Stacy spreekt met thought leaders, auteurs en executives over hoe je klantbeleving écht goed aanpakt. Het uitgangspunt: klantgerichtheid begint van binnenuit. Ze combineert strategie en cultuur en legt de nadruk op authenticiteit, inclusie en het creëren van échte klantimpact.
Wat deze podcast onderscheidt, is Stacy’s persoonlijke stijl en focus op praktische toepasbaarheid. Elke aflevering biedt inspiratie én concrete handvatten. Van feedbackcultuur tot employee experience en van NPS tot emotionele beleving – het komt allemaal voorbij.
7. De Klantreisgids – Sannah de Brouwer
Sannah de Brouwer, Employee & Customer experience manager bij Blue Current, neemt je elke twee weken in haar podcast mee op zoek naar de ultieme klantbeleving. Met haar ervaring en nieuwsgierigheid, gaat ze het gesprek aan op zoek naar praktische tips en voorbeelden die direct toepasbaar zijn.
Luister zeker naar aflevering #33, want hierin zijn Klantbelevers Evert en Milan te gast en praten zij met Sannah over de CX vaardigheden die elke CX professional moet bezitten.

Deze podcast is ideaal voor CX-professionals die op zoek zijn naar concrete handvatten om klantbeleving te verbeteren. Sannah’s inzichten helpen je om de klant centraal te stellen in je strategische beslissingen, wat uiteindelijk leidt tot een hogere klanttevredenheid en loyaliteit.
8. ThinkCast – Gartner
Voor de liefhebber van technologische ontwikkelingen en de gevolgen voor CX is er de Gartner ThinkCast. Wel even de relevante afleveringen opzoeken.
9. Het Bromvliegeffect – BNR nieuwsradio
In het Bromvliegeffect staan nudging, beïnvloeding en gedrag centraal. Eva van den Broek en Tim den Heijer vertellen je alles over hoe je gedrag kan beïnvloeden, herkent en vermijdt. Omdat we steeds meer beseffen dat een goede klantbeleving ook afhangt van het positief beïnvloeden van het gedrag van je klant, is deze podcast zeker een aanrader om het vakgebied beter te begrijpen
10. Crack the customer Code – Walters en Toporek
Jeannie Walters en Adam Toporek gaan in gesprek met klantbeleving experts. Veel inzichten worden gedeeld en je krijgt zicht op de theoretische achtergrond van CX. Ze laten zien wat er nodig is om je klanten blij en loyaal te maken. Interessant voor elke CX-er.

11. De klantenpodcast – BNR nieuwsradio
Zoals ze het zelf zeggen: “Dé podcast over eigentijdse klantgerichtheid met elke aflevering praktische tips, verfrissende inzichten en praktijkvoorbeelden die je helpen om de verwachtingen van jouw klanten te overtreffen.”. In de aflevering van 21 juni 2022 is Feike Cats te gast en spreken ze over verleuken en klanthousiasme. Zeker luisteren dus!
12. Experience This! – Joey Coleman & Dan Gingiss
Experience This! is een leuke en boeiende CX podcast waarin Joey Coleman en Dan Gingiss inspirerende en praktische voorbeelden delen van uitstekende klantbelevingen uit verschillende industrieën. Ze maken CX-theorieën toegankelijk en laten zien hoe je deze kunt toepassen in je eigen organisatie om klanten blijvend te verrassen. Na 185 afleveringen is de serie gestopt, maar de onderwerpen die besproken worden zijn nog steeds relevant.
13. The Customer Experience Podcast- Ethan Beute
In 266 afleveringen komen alle aspecten van CX aan bod. Ethan spreekt veel met internationale ondernemers over hoe zij CX in de volle breedte hebben neergezet. Er komen veel pakkende voorbeelden aan bod die je aanzetten om zelf aan de slag te gaan. Zeker de mixtapes zijn een aanrader, omdat daarin thema’s in zijn geheel worden samengevat.
BONUS podcast – Buro Improof en Eneco
In deze CX podcast kijkt de PvKO terug op het winterfestival. Klantbelever Evert gaat in gesprek met Maaike Kneppers en Irene van Hoorn, beide chapterlead CX Marketing binnen Eneco. Samen blikken ze in deze podcast terug op de sessie “Van een diverse groep marketeers naar een CX dreamteam”.
Ze bespreken hoe Buro Improof Eneco heeft geholpen bij de ontwikkeling van de CX (marketeers) binnen Eneco en hoe klantgerichtheid hen gaat helpen hun ambitieuze doelstellingen te verwezenlijken.
Welke CX podcast staat niet in dit rijtje en raad jij elke Klantbelever aan? Laat het ons weten via klantbelevers@buro-improof.nl en wij voegen hem toe!