Design sprint

Je klanten bepalen uiteindelijk of een product of dienst aanslaat

Daarom is het essentieel ze vroeg in het proces te betrekken door klantinzichten te vertalen naar oplossingen en deze te valideren. We testen prototypes en ideeën volgens de design sprint-methode, zodat je alleen energie steekt in oplossingen die het verschil maken.

Dit levert het op

Buro Improof beeldmerk

Succesvolle diensten en producten

Er is nog nooit een idee slechter geworden van klantfeedback. Klanten kijken op een heel andere manier naar oplossingen en helpen je verbeterpunten te ontdekken die je zelf niet ziet. Zo wordt een goed idee een geweldige oplossing.

Buro Improof beeldmerk

Efficiënte werkwijzen

Omdat je werkt op basis van zekerheid in plaats van aannames, kun je volledig focussen op de oplossing met de meeste potentie. Daarmee bespaar je veel tijd en innoveer je veel sneller.

Buro Improof beeldmerk

Betere klantbeleving

De werkelijke wensen van je doelgroep vormen altijd de basis van een goede klantbeleving. Direct contact met en onderzoek onder je klanten is dan ook onmisbaar om effectief te verbeteren.

De design sprint-methode in 3 stappen

Onze aanpak
1.

Concept en prototype ontwikkelen

We bepalen welk idee validatie nodig heeft en ontwikkelen een eerste versie op basis van de klantbehoeften.

2.

Feedback verzamelen

Samen met klanten testen we het prototype. Dat kan met verschillende methoden, zoals interviews, focusgroepen of gebruikerstests.

3.

Idee verbeteren

Na een uitgebreide analyse passen we het concept aan en testen die eventueel opnieuw. Dit doen we eventueel vaker als dit nodig is.

Wat anderen over een Design sprint zeggen

Bovemij Annelies Velders

Annelies Velders

Propositie Manager a.i. – Bovemij

“De medewerkers van improof zijn echt heel fijn om mee te werken. Ze zijn verfrissend, creatief, extreem betrokken en proactief. Door de stimuli door een designer te laten opmaken, bijvoorbeeld. Of door tot in de late uurtjes door te werken om een super eindpresentatie op te leveren. Je voelt het aan alles: kwaliteit staat voorop!”

Eneco Ines Bouazra

Ines Bouazra

Senior Productmanager – Eneco

“De samenwerking met Buro Improof tijdens een Design Sprint heb ik als heel prettig ervaren. De klantbelevers zijn goede facilitators, betrokken en in staat om je te challengen zonder op de stoel van de opdrachtgever te gaan zitten. Daarnaast was het ook gewoon een heel gezellige Design Sprint.”

Marlies de Groot - Portbase

Marlies de Groot

Experience Manager – Portbase

“Buro Improof verdiept zich in de organisatie en voorgelegde vraagstukken. En komen met pragmatische voorstellen, waardevolle suggesties en brengen ideeën op vanuit nieuwe invalshoeken. Buro Improof helpt je écht verder!”

Prominent Lauren Grandia

Lauren Grandia

Brand manager – Prominent

“Inhoudelijk sterk en professioneel! Daarnaast ook op het gebied van samenwerking een hele positieve ervaring. Creatief, constructief en enthousiast.”

Groeien door een betere klantbeleving?

We helpen je graag verder. Neem contact op!

Bellen is sneller: 085-130 58 14

FAQ

Wat wil je weten?

We gebruiken methoden zoals interviews, focusgroepen, enquêtes en gebruikerstests. Welke methode het beste werkt, hangt af van je concept en doelgroep.

Dat hangt af van je idee en de onderzoeksmethoden. Gemiddeld duurt het tussen de 2 en 4 weken om een prototype te ontwikkelen, te testen en de feedback te verwerken.

Nee, valideren is ook waardevol voor het verbeteren van bestaande producten, diensten of klantervaringen.

We analyseren de feedback en bekijken wat beter kan en waar kansen liggen. Daarna verbeteren we het concept en testen het wanneer nodig nog een keer om zeker te weten dat het goed aansluit.

We zorgen voor een brede en relevante selectie van klanten die jouw doelgroep goed vertegenwoordigen. Zo werken we alleen met betrouwbare resultaten.

Inspiratie

Nu alvast beginnen met een betere klantbeleving?

Laat je inspireren door onze cases, blogs en interviews.