Klantstrategie ontwikkelen

Een helder plan met concrete acties en meetbare impact

Zonder een duidelijke strategie blijft klantbeleving een verzameling losse verbeteringen. Een heldere strategie helpt je een richting te kiezen die bij je organisatie past. Zo vertel je overal één verhaal en blijf je klanten binden.

Dit levert het op

Buro Improof beeldmerk

Een rode lijn in klantbeleving

Een strategie geeft je focus, waardoor je makkelijk de juiste keuzes maakt. Zo werk je doelgericht aan een optimale klantbeleving.

Buro Improof beeldmerk

Betrokken collega’s

Je krijgt je collega’s gemakkelijker mee in je klantgerichte doelen en laat ze begrijpen hoe zij daaraan bijdragen. Ze voelen zich daardoor onderdeel van het succes. En dat werkt!

Buro Improof beeldmerk

Acties op basis van inzicht

En dan bedoelen we niet alleen inzicht in je organisatie, maar ook in wat je concurrenten doen en wat je klanten verwachten. Alleen zo bepaal je weloverwogen welke acties je uitvoert.

Strategie ontwikkelen in 3 stappen

Onze aanpak
1.

Huidige strategie analyseren

We inventariseren de huidige bedrijfsstrategie en merkidentiteit. Hierbij kijken we naar de organisatie zelf, externe factoren en de klantbehoeften. Vervolgens vertalen we dit naar een visie op klantbeleving.

2.

CX-doelen en KPI’s vaststellen

Samen met collega’s definiëren we heldere, meetbare doelen die passen bij de overkoepelende organisatiedoelen. Op deze manier ontstaat er gedeelde ambitie en voldoende draagvlak.

3.

Communiceren en implementeren

Brede interne communicatie, workshops en trainingen brengen de strategie tot leven in de dagelijkse praktijk. Concrete vervolgacties zorgen vervolgens voor de structurele verbetering van de klantbeleving.

Wat anderen over een klantstrategie zeggen

Arnoud Stok

Arnoud Stok

Teamlead Productmanagement & Marketing – Delta

“Buro Improof heeft ons erg geholpen in de eerste stappen naar een nog klantgerichtere organisatie. Zowel door de ervaring, het enthousiasme en expertise die zij meebrachten hebben we mooie stappen kunnen zetten!”

Marlies de Groot - Portbase

Marlies de Groot

Marketing Advisor – Portbase

“Buro Improof verdiept zich in de organisatie en voorgelegde vraagstukken. En komen met pragmatische voorstellen, waardevolle suggesties en brengen ideeën op vanuit nieuwe invalshoeken. Buro Improof helpt je écht verder!”

Linn Musters

Linn Musters

Operationeel directeur – Unigarant

“Ik waardeer de samenwerking met Buro Improof met een 10. Ik vind het bijzonder knap hoe jullie zo snel zulke waardevolle inzichten hebben kunnen genereren. Dankzij jullie kennis & ervaring én jullie persoonlijkheden stellen mensen zichzelf open. Jullie zijn constructief kritisch als het gaat om meedenken en faciliteren. Dit alles in een positieve sfeer met ruimte voor humor. Kortom: heel fijn samengewerkt!”

Groeien door een betere klantbeleving?

We helpen je graag verder. Neem contact op!

Altijd reactie binnen 24 uur! Een beller is sneller: 085-130 58 14

FAQ

Wat wil je weten?

Met een goede strategie geef je richting aan je klantbeleving. De strategie rolt voort uit je bedrijfsstrategie en houdt rekening met de behoeftes van jouw klanten. Dankzij je strategie voer je gerichte acties uit, waardoor je efficiënter te werk gaat en klanttevredenheid tegelijkertijd omhoog schiet.

Dat verschilt per organisatie en het traject dat je kiest. Onze Klantbelevers kunnen ook daarna betrokken blijven en samen met jou je klantbeleving continu aanscherpen.

In dat geval kijken onze Klantbelevers met een frisse blik naar je bestaande plannen. Sluiten die goed aan bij je klanten en organisatie? Samen scherpen we hem nog verder aan.

Het traject vereist samenwerking tussen verschillende afdelingen binnen jouw organisatie, zoals marketing, sales, klantenservice en productontwikkeling. Ook kunnen we stakeholders en klanten betrekken om waardevolle inzichten te verzamelen.

Dat doen we onder andere met klanttevredenheidsonderzoeken, tevredenheidsscores van klanten, medewerkersonderzoek en analyses van klantgedrag. Cijfers én achterliggende motivaties en gedachten laten precies zien wat het effect is.

Inspiratie

Nu alvast beginnen met een betere klantbeleving?

Laat je inspireren door onze cases, blogs en interviews.