Klantarena

Klanten en collega’s met elkaar in gesprek

Een dagdeel in gesprek met je klanten levert je een berg waardevolle inzichten op. Tijdens de klantarena gaan mensen uit verschillende onderdelen van je organisatie in gesprek met je klanten. Een dag die veel teweeg brengt!

Dit levert het op

Klantinzicht met grote impact

Geen vragenlijst kan op tegen een echte ontmoeting. Met de klantarena kies je voor een ervaring die veel impact heeft op je klanten en collega’s. En dat voor een relatief kleine en korte investering.

Betrokken medewerkers

Omdat je collega’s van verschillende afdelingen betrekt, gaat het beeld van wie je klant is overal leven. Dat maakt klantgericht denken en werken veel makkelijker en leuker.

Directe klantfeedback

De klantarena is ideaal om te ontdekken hoe je klanten denken over een bepaald vraagstuk of wat ze vinden van een nieuw idee van je organisatie. Ook kun je tijdens de klantarena beter doorvragen op een onderwerp.

Klantarena in 3 stappen

Onze aanpak
1.

Doel bepalen

We bepalen vooraf het doel en de onderwerpen en vragen die aan bod komen.

2.

In gesprek met je klanten

Onder begeleiding van 2 ervaren Klantbelevers gaan mensen uit de hele organisatie in gesprek met klanten.

3.

Inzichten verkrijgen

Na de klantarena ontvang je een verslag met alle verzamelde inzichten.

Wat anderen over de klantarena zeggen

Enexis Mirjam Valentijn

Mirjam Valentijn

Manager Customer Experience – Enexis

“Buro Improof heeft ons geweldig geholpen met het organiseren van klantarena’s. Ze namen het volledige projectmanagement uit handen, wat ons veel werk bespaarde. De sessies waren inhoudelijk sterk en zeer leerzaam. Hun flexibiliteit en professionaliteit maakten echt het verschil. Ik verheug me nu al op het volgende CX-project dat ik samen met hen ga oppakken.”

Myrna Dap

Myrna Dap

CX Marketeer – Eneco

“Fijne verslaglegging van klantfeedback en snel schakelen in opvolging, super!”

MN Agnes Ras

Agnes Ras

Customer Experience Lead – MN

“We hebben weer een fijne en praktische samenwerking gehad met Buro Improof. In een drietal sessies voor onze nieuwe klantreis, hebben we praktische tools en inzichten gekregen over de door onze klanten ervaren beleving.”

Klantbeleving door de ogen van een directeur klantvriendelijkheid

Remko Amesz

COO – AMP groep

“AMP Groep ervaart de samenwerking met BuroImproof als erg prettig. In het bijzonder waarderen we de deskundigheid, betrouwbaarheid en de persoonlijke contacten enorm.”

Zo kan de klantarena eruitzien

In verschillende rondes komen klanten aan het woord en kunnen medewerkers vragen stellen. Een Klantbelever begeleidt de hele sessie. De invulling bepalen we samen, het kan er zo uitzien.

Ronde 1: klantervaringen ophalen

Je klanten vertellen over hun ervaringen en delen wat hun gevoel hierbij was. Medewerkers luisteren actief en stellen nog geen vragen.

Ronde 2: verdiepen

De medewerkers stellen vragen aan de klanten om zo een nog beter beeld te krijgen van de ervaringen en behoeften.

Ronde 3: Cocreëren

Klanten en medewerkers werken samen in groepjes aan mogelijke verbeteringen. Aan het einde van deze ronde deelt iedere groep de belangrijkste inzichten.

Groeien door een betere klantbeleving?

We helpen je graag verder. Neem contact op!

Bellen is sneller: 085-130 58 14

FAQ

Wat wil je weten?

Een ontmoeting tussen klanten en collega’s klinkt tijdrovend, maar bij ons is de doorlooptijd slechts 6 weken. Daarna krijg je een verslag met de besproken punten waarmee je verder kunt.

Dat hangt af van het aantal rondes dat we doorlopen. Houd in ieder geval rekening met 3-5 uur, inclusief een hapje en een drankje na afloop van de klantarena.

Er is ruimte voor 6 tot 8 klanten en 12 tot 20 medewerkers.

Naast veel klantinzichten is een klantarena een mooi middel om medewerkers met klanten in contact te brengen. Hier ontstaan vaak mooie gesprekken en veel begrip over en weer.

Inspiratie

Nu alvast beginnen met een betere klantbeleving?

Laat je inspireren door onze cases, blogs en interviews