Meer over Manon

We zijn superblij met onze Klantbelever Manon. Maar wie is Manon en wat drijft haar? Dat is waar wij jullie graag in meenemen. Daarom nu zes vragen die wij altijd al aan onze Manon wilden stellen.

Wat trekt jou het meeste aan in ons mooie vakgebied?

“Echt contact met mensen. Goed luisteren naar klanten, de vraag achter de vraag ontdekken en met slimme analyses en creatieve methoden ontdekken waar de behoefte ligt. Het is de combinatie.”

Waarom wil je daarmee bij ons aan de slag en niet bij één van onze concurrenten?

“Ik geloof in de aanpak van Buro Improof; we gaan samen met de klant pragmatisch op zoek naar oplossingen voor een betere beleving. En de Klantbelevers zijn hele fijne mensen. Ik heb het gevoel dat we elkaar beter gaan maken.”

Wat is het meest onderschatte en het meest overschatte element in de wereld van klantbeleving?

“Ik zie dat veel bedrijven een hoop werk stoppen in het opzetten van een voice of the customer programma. Maar met alleen het inrichten van de metingen ben je er nog niet. Dan begint het pas; de inzichten omzetten naar acties, en dat organiseren binnen je bedrijf, met de juiste mensen en de juiste processen, dat is veel werk. Dat wordt vaak onderschat. Het meest overschatte element vind ik dat bedrijven eerst de volledige klantbeleving inzichtelijk willen hebben voordat ze aan de slag gaan met verbeteringen. Dat kan heel lang duren. Ik zou zeggen, maak het klein en begin stap voor stap.”

Wat is jouw ultieme tip aan organisaties die klantgerichter willen werken, maar geen idee hebben waar ze moeten beginnen?

“Check wie er bij jouw bedrijf écht direct klantcontact heeft en verzamel al die input. Dat is een mooi startpunt. Verrijk je kennis door het lezen van onze artikelen. Of drink een kopje koffie met mij, of één van de andere Klantbelevers.”

Wat is eigenlijk jouw eigen prettigste klantervaring?

“Ik ben groot fan van IKEA. De online ontwerptool voor kasten is zo gebruiksvriendelijk, ik heb onze eigen bank en kast daarmee ontworpen en direct besteld. En de handleidingen zijn echte pareltjes in mijn ogen, zo duidelijk, zo illustratief, daar kunnen weinig bedrijven tegenop.”

En last but not least iets wat niks met het vak te maken heeft, maar wat stiekem heel leuk is om te weten: wat is jouw absolute guilty pleasure?

“Beyoncé, kan altijd, op elk moment. En Brabantse worstenbroodjes, zo lekker, zelfs vega.”

Manon Massuger

Manon Massuger – Klantbelever bij Buro Improof