Marjolein Monkel

Klantbelever Buro Improof
Msc. Communicatie wetenschappen en Politicologie
Expert klantbeleving en Design Thinking

Belevenissen

Marjolein heeft meer dan 15 jaar ervaring met het ophalen en strategisch doorvertalen van klantinzichten, om organisaties te helpen groeien en innoveren vanuit de doelgroep. Ze is een kwalitatief onderzoeker in hart en nieren, altijd nieuwsgierig naar het waarom achter wat mensen zeggen en doen. Ze heeft een onverminderd enthousiasme om ook opdrachtgevers het belang te laten inzien van denken en handelen vanuit de beleving van de klant. Daarbij gelooft ze heilig in het ‘leren door te doen’ principe.

Aan bureauzijde heeft ze zichzelf daarom niet alleen ontwikkeld als kwalitatief onderzoeker, maar ook als trainer en workshop facilitator ten behoeve van strategische doorvertaling van klantinzichten door teams, onder andere vanuit een Design Thinking mindset: iteratief, flexibel en multidisciplinair.

Aan opdrachtgeverszijde heeft ze zich ingezet om de waarde van kwalitatieve data (naast ‘harde’ data) te laten landen bij strategische teams. Om relevant te zijn voor je doelgroep is het cruciaal om de hele doelgroepcontext begrijpen, maar vervolgens even belangrijk om deze ook in te bedden in strategische processen binnen de organisatie.

Buro Improof

KVK nummer 66436486